הכלב לא אוכל – מה עושים?

כלבים שמסרבים לאכול הם לרוב גורים, אך התופעה נצפית גם אצל כלבים בוגרים ומבוגרים. מטבעם, כלבים נוהגים לשמור מזון לימים שחונים מבחינת מזון, וזה מקור התופעה ברוב המקרים, אלא אם מדובר בבעייה רפואית ספציפית.

כדי למנוע תופעה זו מומלץ לא להשאיר מזון זמין לכלב. ברגע שהוא יהיה שם זמין כל הזמן הוא יפעל לשמור עליו, אך אם לא נשאיר אותו שם, הוא ידע כי לא תמיד המזון זמין, ולכן ידאג לאכול אותו כשהוא מוגש לו. יש להניח את האוכל עבור הכלב לעשר דקות, ובמידה והכלב בחר לא לאכול – יש להרימו מן המקום. הכלב יהיה בסדר גמור גם אם לא יאכל את האוכל עכשיו ויחכה עד הארוחה הבאה. פעולה זו שלנו תשמור גם על טריות המזון של הכלב שלא יאלץ לאכול אוכל שהמתין לו יום שלם, ואיבד מטעמו ומטריותו.

להלן מספר עצות לגרום לכלב לאכול:

מזון יבש לכלבים החלפת המזון של הכלב – לא כל סוג מזון טעים לכל כלב, גם אם מדובר במזון המשובח ביותר מבחינת הרכבו. תמיד ישנה אפשרות שלכלב שלכם הוא לא טעים. אין לסמוך על דוגמיות המחולקות חינם – אלה מלאות בחומרים מעוררי תיאבון שאינם נמצאים בכמויות הגדולות הנמכרות בחנויות לבעלי חיים.

תוספות – גם תוספות כמו קופסאות שימורים של מזון רטוב שהטעם שלהם הרבה יותר משובח יכולים לעזור במקרים שהכלב לא אוכל. אבל יש להיזהר מכך, מכיוון שכלב יכול לחיות גם שבוע שלם ללא מזון ולשרוד, ויש סכנה שאם תרגילו אותו לטעם המזון של קופסאות השימורים, הוא לא יאכל שום דבר אחר, תמיד יחכה למזון זה, וימנע מהמזון היבש שנחוץ לו.

אוכל ביתי – גם שיטה זו יכולה לעזור לכלב שאינו אוכל, אבל יש להתייעץ עם ווטרינר לפני שמתחילים בכך, מכיוון שכל כלב מגיב אחרת למזונות של בני אדם. בעיקרון ניתן לתת לכלב ביצים, גזר, אורז שבושל ללא שמן, מלפפונים ועוד מספר מרכיבים, אבל יש להימנע מלתת לכלב בצל, שוקולד (!) ענבים, מאכלי בצק שונים וכדומה. יש להיזהר מלהרגיל את הכלב למאכלים אלה (כמו בעניין מאכלי השימורים), כי הכלב יתרגל לכך, ולא ירצה לאכול את המזון היבש הדרוש לו.

כמות מזון קטנה – עוד דרך להתמודד עם הבעייה היא לתת לכלב כמות מזון יבש קטנה מהרגיל, ובסוף הארוחה להוסיף לו מזון רטוב מקופסת שימורים או אוכל ביתי. פעולה זו עשוייה לעודד כלבים לאכול את האוכל היבש כדי לקבל את הפינוק בסוף הארוחה. אך חשוב לא לעשות זאת בכל ארוחה, ולא לכל הכלבים זה תמיד עוזר.
בנוסף, יש להכיר בעובדה שישנם כלבים שאינם אכלנים גדולים, ממש כפי שיש אנשים שאוכלים הרבה פחות מהממוצע וזה בסדר.

הדבר החשוב הוא לא לרחם על הכלב כי הוא הלך לישון בלי אוכל, או כי הכלב לא אכל יום שלם. כלבים אינם מרעיבים עצמם למוות, ולא קורה כלום אם הם לא אוכלים יום או יומיים.