כלבים מפורסמים

כלבים מפורסמים- מסע במורד שבילי הנוסטלגיה בעקבות חברו הטוב ביותר של האדם

אומרים שהכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם. ובכן, אם לשפוט זאת לפי הוליווד, אין ספק שזהו אכן המצב. על מנת לחגוג את הידידות האמיצה הזאת, החלטנו לרכז עבורכם מספר דוגמאות זכורות לטוב של כוכבי קולנוע הולכים על ארבע, שהפכו לסמלי תרבות זכורים לטוב.

רין טין טין

סיפורו של רין טין טין, הכלב הוותיק בחבורה, אשר יפתח את הסקירה שלנו, הוא לא פחות ממרתק, ומציג באופן נפלא את המקום המרכזי השמור לכלבים בתרבות האנושית. רין טין טין היה רועה גרמני, יליד 1918, אשר הוצל על ידי חייל אמריקאי בשם לי דאנקן, במלחמת העולם הראשונה. דאנקן אילף את הכלב, ולאחר ששב לארה"ב החל להשיג לו תפקידים בסרטים. הכלב הפך עד מהרה לכוכב עולה בשמי הוליווד ובמהלך 14 שנותיו שיחק בלא פחות מ-27 סרטים. הכלב האמיץ נשא על כתפיו חלק נכבד מן ההצלחה של אולפני האחים וורנר, וב-1929 אף עמד לזכות בפרס האוסקר הראשון עבור השחקן הטוב ביותר! בסופו של דבר, האקדמיה הכריע כי הזוכה בפרס חייב להיות אנושי. כך הוכיח רין טין טין כי הכלב הוא אולי חברו הטוב ביותר של האדם, אבל בסופו של יום, הוא עדיין כלב.

לאסי שובי הביתה Lassie Come Home ג (1943)

לא רבים מכירים כיום זוכרים או מכירים את סיפורה של לאסי, אבל במשך שנים ארוכות הייתה לאסי, הכלבה, סמל לידידות האמיצה שבין בני האדם והכלבים. ב-1943 יצא הסרט "לאסי שובי הביתה", על בסיס ספרו של אריק נייט (1940). הסרט היה הצלחה כה גדולה שהפך לראשון בסדרה בת לא פחות משבעה סרטים!

בסרט הראשון והמפורסם מביניהם, משפחה אנגלית ענייה מיורקשייר נאלצת למכור את כלבת הקולי האהוב, לאסי לדוכס עשיר שחשק לרכוש אותה זמן רב. הילד, ג'ו, שהיה קשור אליה מאוד מדוכא מאוד ומתגעגע אליה, אך מסתבר שהוא לא היחיד. גם לאסי מתגעגעת לג'ו ומוצאת כל הזמן דרכים לברוח ולשוב אליו. בניסיון להפריד בין הכלבה ובעליה הקודמים אחת ולתמיד, הדוכס לוקח את לאסי לסקוטלנד. אך נכדתו, פרסיליה (אליזבת טיילור), שחשה בעצבותה של הכלבה משחררת אותה ומאפשרת לה לברוח. או אז, יוצאת לאסי למסע הרפתקאות אפי בדרך חזרה אל חברה הצעיר והאהוב.

לאסי אולי נשכחה במרוצת השנים, אבל אם תזמינו את הילדים להניח את הטאבלט בצד לרגע ולצפות בסרט אתכם, יש סיכוי לא רע בכלל שתגלו כי יש סרטים שלא מזדקנים לעולם וסיפורים שתמיד נפלא לחזור אליהם!

ילר הזקן Old Yeller ג (1957)

ילר אולי נקרא זקן, אבל הוא רק השלישי בוותק, אחרי רין טין טין האמריקאי ולאסי האנגלייה. הסרט "ילר הזקן" משיב אותנו לארה"ב, וכמו "לאסי שובי הביתה", גם הוא מבוסס על ספר ילדים עטור פרסים בעל אותו שם, מאת פרד גיפסון (1956). העלילה מגוללת את סיפורו של טראוויס, בן למשפחה אמריקאית במערב של 1860. כאשר אביו יוצא למסע בקר, טראוויס בן ה-15 ממלא את מקומו בתור "הגבר של הבית". בעוד הוא עובד בשדות, טראוויס נתקל בילר הזקן, שמסרב להסתלק למרות מאמציו של הנער להיפטר ממנו. דווקא אחיו הקטן של טראוויס, אלאיס, מתאהב בכלב המרוט ממבט ראשון ומתעקש שהמשפחה תאמץ אותו. החלטה זו מתגלה כמשתלמת ביותר, כיוון שהכלב מתגלה כבעל נפש אצילה, נאמנות ואהבה אין קץ לבעליו, והוא מציל אותם פעם אחר פעם. קשרי הידידות בין הכלב והמשפחה, ובמיוחד בינו ובין טראוויס, מתהדקים עד מאוד בסדרה של סצנות ואירועים מכמירי לב. מבלי לספיילר, ילר הזקן אולי אינו הסרט הוותיק שבחבורה, אך הוא בהחלט אחד הסרטים המרגשים בתרבות האמריקאית.

101 דלמטיים

הסרט "101 דלמטים" של דיסני יצא ב-1961 והכניס את הכלבים המנוקדים לאופנה. הוא ממשיך את המסורת של סרטי כלבים המבוססים על כלבים ספרותיים והוא משיב אותנו שוב לאנגליה. הסרט הקלסי של דיסני מבוסס על ספר הילדים של דודי סמית', וגם הוא מציג את אצילות נפשם של הכלבים בהשוואה למוסכמות החברה האנושית ואת הידידות האמיצה שבין המינים. עלילת הסיפור מגוללת את קורותיהם של משפחת דירלי (Dearly), המגדלת זוג כלבים דלמטים, פונגו ומיסיז. כאשר הזוג דירלי פוגש את קרואלה דה ויל בארוחת ערב, היא מתוודה לגבי חוסר החיבה שלה לבעלי חיים. למרבה הפתעתם, הם מגלים כי הגורים אשר נולדו לזוג הכלבים שלהם נעלמו, כמו גם 97 כלבים דלמטיים נוספים אשר נרכשו או נגנבו לאחרונה. בני האדם לא מצליחים לגלות למצוא מה עלה בגורלם של הכלבים, אך הכלבים מגלים כי הגורים נלקחו לאזור הכפרי של אנגליה, בדרכם להפוך למעיל פרווה עבור קרואלה. פונגו ומיסיז יוצאים למסע הצלה עתיר הרפתקאות. כדי לגלות מה עלה בגורלם של 101 הדלמטים תצטרכו לקרוא את הספר, לראות את הסרט הנפלא של דיסני, או כל אחד מן העיבודים להם זכה הסיפור מאז צאתו ועד היום.

ניתן להמשיך את רשימת הכלבים המפורסמים עוד ועוד ולמלא עוד דפים רבים, אך נעצור את הסקירה שלנו כאן. אבל אם גם אתם אוהבים סרטים וסדרות עם כלבים, אך חוששים מאותם מקרים סוחטי דמעות בהם קורה להם משהו, דעו שאתם לא לבד. ישנו אפילו אתר מיוחד בשם Does the Dog Die? (האם הכלב מת), שהוקדש למטרה זו, ומגלה לכם מראש מה עלה בגורלן של חיות המחמד האהובות בסרטים שונים, כדי שתוכלו להחליט האם ברצונכם לצפות בהם.

ווף ולהתראות!