כל מה שצריך לדעת על קליקר לאילוף

קליקר הוא מוצר ייחודי אשר פותח במיוחד לצרכי אילוף. הקליקר פועל בצורה פשוטה: בעת לחיצה על כפתור משמיעה קופסת פלסטיק קטנה עם לשונית רעש של "קליק". השיטה של קליקר לאילוף מבוססת על גישה פסיכולוגית אשר נקראת "התניה פבלובית". בעת תהליך רכישת ההתניה הכלב לומד שאירוע מסוים מבשר בקביעות על התרחשותו הצפויה של אירוע אחר. בעזרת הצליל המופק מתוך הקליקר ניתן לאלף את הכלב על ידי ניסוי וטעייה.

היתרון המשמעותי ביותר של קליקר לאילוף בא לידי ביטוי בכך שהצליל המופק זהה וקבוע. לעומת פידבקים מילוליים או מתן צ'ופרים בעת האילוף, הקליקר מבטיח מידה מסוימת של קביעות, וכך מקל על הכלב לרכוש את תהליך ההתניה. יחד עם זאת, יש עוד כמה יתרונות המזוהים עם השיטה של קליקר לאילוף:

1. מהירות הלמידה – הקליקר מאפשר למידה מואצת וזאת בשל הקרבה בין התנהגות היעד לבין החיזוק. במילים אחרות, חיזוק התנהגות ברגע הביצוע של הפעולה מקל על הכלב להבין מה המאלף רוצה ממנו. הקליקר הוא אינדיקציה ברורה עבור הכלב להתנהגות נדרשת, והוא אף מאפשר את החיזוק שלה כבר בעת הצגתה. לעומת זאת, בעת אילוף ללא קליקר נאלצים בעלי הכלב להמתין רק עד סיום ההתנהגות לצורך חיזוקה.

שיטות אילוף2. הגברת מוטיבציה – כלבים המאולפים בעזרת קליקר מגלים רמה גבוהה יותר של התעניינות. קליקר מפתח את יכולת הריכוז של הכלב בבעליו, הוא עוזר בתרגום שפת האדם לקולות וצלילים שהכלב מבין והוא אינו מדכא את היוזמה המקורית של הכלב.

3. מהימנות – בעזרת קליקר ניתן להטמיע בכלב תכונות מאולפות לאורך זמן ארוך. כלבים זוכרים טוב יותר פעולות שנלמדו ללא הכוונה או השפעה מכאנית. הקליקר מגדיל את יכולת הריכוז של הכלב ומונע עייפות.

4. ביצוע פעולות מרחוק – קליקר לאילוף הוא האמצעי היחיד באמצעותו ניתן להרגיל את כלבכם לבצע פעולות גם כשהוא רחוק. הוא אינו דורש ענישה פיזית, והוא מחזק את הפעולה הרצויה בצורה מדויקת.

כיצד ניתן לאלף באמצעות קליקר?

הדרך הנכונה לאלף בעזרת קליקר היא לזכור כי הוא אינו פתרון לכל הבעיות. זהו מוצר איכותי, יעיל ומוכח אך הוא חייב לבוא בנוסף למערכת יחסים תקינה בין הכלב לבין בעליו:
– קליקר לאילוף הוא מכשיר אידיאלי להקניית התנהגות חלופית, ויש להשתמש בו בעקביות
– יש לחשוף את הכלב לגירויים בהדרגה
– חשוב לאזן בין שיטות חיוביות להשפעה מכאנית על ההתנהגות הרצויה
– קליקר דרוש רק במהלך למידה של התנהגויות חדשות
– אין צורך להסתובב עם הקליקר בכיס כל הזמן על מנת ליהנות מהתוצאות של תהליך האילוף

לסיכום, קליקר ממשיך את ההתקדמות שעוברת על תחום אילוף הכלבים. כיום ניתן להשתמש בקליקר לצרכים רבים ועל כל סוגי הכלבים ללא יוצא מן הכלל, בעיקר כאשר מקפידים על כללי האילוף הנכונים ומתאזרים בסבלנות הנדרשת.

נסה זאת בעצמך- 10 טיפים לאילוף כלבים עצמי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *