כמה אוכל לתת לכלב ?

לרבים מאיתנו שמעוניינים לאמץ ולגדל כלב יש שאלות רבות אודות גידול הכלב, אילופו וכדומה. אחת השאלות הנפוצות ביותר היא כמה אוכל לתת לכלב. שאלה זו מאד כללית, ואין אפשרות לענות עליה לפני שאנו יודעים באיזה כלב מדובר, בגודלו, בגילו וכדומה. על מנת לקבל מושג באשר לכמות האוכל, יש להכיר את סוגי המזון הקיימים לכלבים ואת ההמלצות הקיימות בנושא זה לכל סוג, גודל, גזע וגיל.

סוגים שונים של מזון לכלבים

מזון לכלבים מאד מגוון ולא מדובר עוד בשני סוגים של מזון יבש ועוד כמה סוגים של שימורים. כיום ניתן למצוא מגוון רחב מאד של מזון לכלבים המחולק לפי קטגוריות שונות, סוגי הכלבים, גילם ואפילו גזעם.

באופן כללי מחולק המזון לכלבים למזון יבש ומזון רטוב, כאשר המזון היבש הוא הרכיב העיקרי בתפריט הכלב, ואילו המזון הרטוב מהווה תוספת מפנקת שנותנים אותה לכלב מדי פעם או פעמיים ביום.

המזון היבש מחולק לדרגות שונות כגון: סטנדרט, פרימיום, סופר פרימיום וכדומה. דרגות אלה מציינות את איכות המזון הנקבעות על ידי ארגוני וטרינרים בינלאומיים. בנוסף לדרגות המזון המסווגות על פי ארגונים אלה מסווג המזון היבש גם לפי גודל הכלב:

• מזון לכלבים גדולים מאד
• מזון לכלבים גדולים
• מזון לכלבים בגודל בינוני
• מזון לכלבים קטנים

בהמשך לחלוקה זו, כל מזון המיועד לגודל שונה מחולק גם חלוקה פנימית לפי גיל הכלב: גור, בוגר ומבוגר. יש חברות המייצרות מזוון לכלבים המחלקות את המוצרים שלהם גם לפי גזע הכלב, וניתן למצוא מזון מיוחד לכלב רועים גרמני, פודל, בוקסר, גולדן רטריבר, קולי וכיוצא באלה.

בנוסף לחלוקה זו של המזון לפי גודל, סוג, גזע וגיל, ישנה גם חלוקה לכלבים בעלי צרכים מיוחדים כמו: מזון שמועיל לפרווה ולעור, המיועד לכלבים בעלי רגישות לבעיות עור ופרווה, מזון דיאטטי, מזון עדין מסוג סנסיבל לכלבים עם מעיים רגישות, מזון לכלבים צמחוניים, מזון לכלבות בהריון ולכלבות מניקות ועוד סוגים רבים נוספים.

טעמים שונים של מזון לכלבים

גם בטעמים יש כיום מגוון רחב, והדבר נקבע לכל כלב באופן ספציפי לפי רגישותו לטעם. הטעמים הנפוצים ביותר הם של עוף, כבש, אווז, סלמון וכדומה. המזון בטעם עוף הוא לרוב הכי זול, וטעם האווז המתאים במיוחד לכלבים שרגישים לאוכל יהיה היקר ביותר.

אז כמה אוכל לתת לכלב?

אוכל יבשלאחר שבררתם היטב לגבי סוג המזון העדיף או המומלץ לכלבכם, עמדתם על רגישויותיו וכדומה תוכלו להחליט על כמות האוכל עבורו לפי גודלו, גילו, רמת הפעילות הגופנית שלו ביום יום והמלצת הווטרינר המטפל בכלב. באופן כללי מומלץ על ארוחה אחת מספקת ביום, תוספת אחת של מזון רטוב בלבד, והרבה מים לשתייה. לגבי כמות המזון המדוייקת לארוחה העיקרית, יש להתייעץ עם הווטרינר שמכיר את הכלב ואת אורחות חייו.

 אולי יעניין אותך לקרוא גם על מזון לכלבים- משלוחים