מחפשים גורים למכירה?

אימוץ גור כלבים יכול לשנות לחלוטין את הדינאמיקה בתוך המשפחה. בין אם מדובר על מבוגרים המעוניינים בחבר חדש, על ילדים אשר החלום שלהם הוא לגדל כלב או על קשישים המחפשים בן לוויה, גורי כלבים ללא ספק מבטיחים עולם עשיר של חוויות והרפתקאות. יחד עם זאת, יש להתייחס אל נושא האימוץ בזהירות, ולהקפיד על מספר פעולות מקדימות.

כלבים פנסיון קטןראשית, חיפוש אחר גורים למכירה צריך להתחיל עם הגדרה של צרכי המשפחה או המאמץ עצמו. במידה ומדובר על משפחה שגרה בתוך בית קטן ללא מרפסת או חצר, גור כלבים מגזע גדול, דומיננטי ואנרגטי עשוי לא להתאים. לעומת זאת, משפחה שגרה במושב בו הכלב מורשה לשוטט חופשי יכולה להרשות לעצמה לבחור מבין גזעים רבים. אפשר להתייעץ עם וטרינר או לקרוא מידע עיוני באינטרנט לפני אימוץ הכלב, וכך למנוע המון עוגמת נפש.

שנית, חשוב לזכור כי גם גורים למכירה הם בעל חיים עם תחושות ורגשות. אסור בתכלית האיסור להתייחס אל גור כלבים בתור השקעה לטווח קצר או ארוך. יש להבין מה המשמעות של אימוץ כלב, להכין את בני המשפחה ולדאוג לתנאים אופטימאליים. מי שאינו בטוח לגבי החשיבות של אימוץ או רכישת גור כלבים צריך להמתין עד קבלת החלטה מושכלת.

כללים לאימוץ נכון של גורים למכירה

לאחר שמחליטים על אימוץ כלב ומחפשים אחר גורים למכירה, יש לבדוק את הנושאים הבאים:
א. תעודות – חלק מהגורים המוצעים למכירה הם בעלי תעודות. התפקיד של תעודות אלו הוא להראות את אילן היוחסין של הכלב מספר דורות לאחור. ניתן להיעזר בתעודות על מנת להבין בדיוק באיזה סוג של כלב מדובר, מה הגודל הצפוי אליו הוא אמור להגיע, ומה האופי שלו. אפשר לבקש מהמוכר לראות את התעודות, לצלם אותן, ולוודא את אמיתותן בעזרת איש מקצוע.
ב. מחיר – אין צורך לפרוץ את מסגרת התקציב של המשפחה על מנת לאמץ כלב. אפשר למצוא אלפי כלבים נוחים, טובים, חביבים ומסורים גם בחינם. חשבו היטב מה המחיר שתהיו מוכנים להשקיע בכלב, ונסו לבקר במרכזי אימוץ לפני שאתם רוכשים כלב במחיר מופרז.
ג. חיסונים – אל תסכימו לאמץ כלב לפני שוידאתם כי הוא עבר את כל החיסונים הדרושים. מצד אחד, גורים למכירה בדרך כלל אינם זקוקים למספר גדול של חיסונים, ולכן ברוב המקרים לא מדובר על מגבלה. מצד שני, יש בעלי כלבים המעוניינים לחסוך, ולכן דוחים את החיסון של הגור. הימנעו ממצב כזה ובדקו את הפרטים מראש.
לסיכום, אימוץ גור כלבים הוא פעולה מאוד מומלצת המתאימה למשפחות קטנות וגדולות. עקבו אחר הטיפים והעצות, בררו את כל הפרטים הדרושים טרם אימוץ הגור, והכינו את בני המשפחה לחבר החדש. זכרו כי גור כלבים דורש טיפול ולא מעט תשומת לב, והיאזרו בכל הסבלנות הנדרשת.

 איפה אפשר לאמץ כלב?