סוגי אוכל לכלבים

מזון יבש לכלבים

כיום, ניתן למצוא סוגים שונים של מזון לכלבים. יש מזון המיועד לכלבים זקנים, כלבות בהריון, כלבים זקנים וכדומה. במאמר זה נציג לפניכם סוגים עיקריים ונפוצים של מזון לכלבים שניתן להשיג בשוק, מה מאפיין כל אחד מהם ולאיזה כלבים בדיוק מתאים כל סוג.

מזון יבש לגורים

מזון יבש מתאים במיוחד למי שבבעלותו גורים צעירים ורכים. מזון זה טעים במיוחד והוא מכיל בתוכו כמות גדולה יותר של חומרים מזינים לקילוגרם אחד של מזון יותר מאשר סוגי מזון אחרים. למזון היבש יש יתרון נוסף בכך שהוא מסייע לכלבים הצעירים בניקוי השיניים יותר מאשר מזון לח ורטוב.

מזון משומר

המזון המשומר הוא המזון היחיד שניתן לומר עליו כי הוא המזון הטעים ביותר לכלב. מכיוון שמדובר במזון לח יחסית, הוא אינו מסייע בשמירה על שיני הכלב בדומה למזון היבש. בנוסף, בגלל כמות המים הגבוהה שבו, מזון זה מכיל פחות חומרים מזינים לקילוגרם אחד ביחס למזונות אחרים, ועל כן יש להאכיל את הכלב בכמויות גדולות יותר של מזון בכדי לקבל את כמות החומרים המזינים המיטבית. חשוב לציין גם כי המזון המשומר מכיל כמות קטנה יותר של חלבונים ביחס למזון היבש עקב הלחות הרבה שיש בו.

מזון לכלבים בוגרים

מזון זה מיועד עבור כלבים בוגרים בגילאי שבע שנים ומעלה על מנת לשמור על בריאותם ועל רמת אנרגיה תקינה בגופם. חשוב מאוד להקפיד שלא לרכוש שקיות גדולות מדי של מזון עבור כלבים בוגרים משום שמרגע פתיחת השקית ועד סיומה, המזון שבה עובר תהליך של חמצון ואיבוד הטריות והמינרלים, דבר שאינו משפיע במיוחד על כלבים צעירים לעומת כלבים מבוגרים יותר. לכן, בעת רכישת שקיות מזון לכלבים בוגרים, רצוי לקנות שקיות מזון קטנות יותר אשר יגיעו לסיומן תוך שלוזה חודשים מקסימום מרגע פתיחתן.

מזון אורגני

אוכל יבשכחלק מהטרנד המזון האורגני המתפתח בעולם, בעלים רבים מעדיפים לרכוש עבור הכלב שלהם מזון אורגני, למרות היותו יקר יותר ממזון רגיל הנמצא בשוק. למזון זה קיימים יתרונות רבים כדוגמת: חיזוק מערכת העיכול והמערכת החיסונית של הכלב, שמירה על משקל תקין ותוחלת חיים ארוכה. המזון האורגני מתאים לאופן כללי לכל סוגי הכלבים, אך תמיד יש צורך להתייעץ עם המוכר או עם החברה שמשווקת אותו עבור סוג הכלב הספציפי שלכם.

מזון לכלבים עם צרכים מיוחדים

כאשר מזהים אצל הכלב איזשהו צורך מיוחד שאינו קיים אצל כלבים רגילים, יש צורך להתאים לו מזון שיענה באופן הולך על הצרכים שהתעוררו בו. למשל, כלבים שסובלים מבעיות עור או פרווה כלשהן, כדאי להאכיל במזון על בסיס סלמון או כבש אשר עשוי לשפר את מראה עורו של הכלב ואף את פרוותו.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על סוגי אוכל לכלבים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *