אוכל רפואי לכלבים: איך בוחרים מזון רפואי לכלב?

היכרות עם המאפיינים השונים של אוכל ה​י​פ​ו​א​ל​ר​ג​נ​י לכלבים יכולה לעזור לבחור אותו. בנוסף, כדאי להתאים את סוג המזון לסוג הגזע ולהתייעץ עם וטרינר או בעלי מקצוע בכל מקרה של דילמה והתלבטות.

בחירה נכונה של אוכל לכלבים היא משימה קשה יותר מכפי שנהוג לחשוב. ראשית, קיימים סוגים שונים של מזון ולא תמיד מי שמגדלים כלבים גם יודעים איך להשוות ביניהם. שנית, חשוב מאוד להתאים את אופי וסוג האוכל לסוג הגזע, לגיל של הכלב, לבעיות רפואיות שמהן הוא סובל וכן הלאה. מעבר לכך, יש גם פערי מחירים בין הסוגים לכלבים ולכן ההחלטה היא בעלת השלכות כלכליות לא מבוטלות. 

מה זה אוכל ה​י​פ​ו​א​ל​ר​ג​נ​י לכלבים?

אוכל ה​י​פ​ו​א​ל​ר​ג​נ​י לכלבים הוא פתרון תזונתי שמתאים לסובלים מרמות שונות של אלרגיות ורגישויות. אם מדובר על אלרגיה או רגישות למרכיבי מזון, המשמעות עלולה להיות קשיי עיכול ותגובות לא רצויות כגון גירודים וקרחות. במקרים כאלה, מומלץ לבחור אוכל ה​י​פ​ו​א​ל​ר​ג​נ​י לכלבים ולבצע שינוי בתפריט התזונתי

איך בוחרים מזון רפואי לכלב?

בחירה נכונה של אוכל רפואי לכלבים תלויה בסוג האלרגיה או הרגישות שמהן חיית המחמד סובלת. הנה למשל כמה מאפיינים של סוגי אלרגיות ומה שאפשר לעשות על מנת להיעזר במידע כדי לבחור אוכל ה​י​פ​ו​א​ל​ר​ג​נ​י לכלבים:

א. רגישות לחלבון – הרגישות הנפוצה ביותר אצל כלבים היא לחלבון. במקרים של רגישות לחלבון שמגיע מהעוף, כדאי לבחור אוכל שמבוסס על פורמולות של כבש ואורז. 

ב. סלמון ודגים – עוד מרכיב שכיח בסוגים שונים של אוכל לכלבים הוא סלמון ודגים. כאן הדגש הוא לא רק על הוצאה מהתפריט של הגורם שאליו הכלב אלרגי, אלא גם על מתן אלטרנטיבה בריאה ומזינה.

ג. אוכל רפואי היפואלרגני – מזון ה​י​פ​ו​א​ל​ר​ג​נ​י לכלבים אמור לתת מענה על צרכים תזונתיים ועל רגישות למרכיבי מזון בלבד. אבל אם מנסים אוכל ולא משיגים תוצאות כי הכלב ממשיך להראות תגובות אלרגיות ובעיות עיכול, הפתרון יהיה לנסות אוכל רפואי. 

כמה עולה מזון רפואי?

העלות של אוכל ה​י​פ​ו​א​ל​ר​ג​נ​י לכלבים מטבע הדברים גבוהה לעומת העלות של אוכל רגיל. הסיבה לכך היא שבפורמולות של אוכל ה​י​פ​ו​א​ל​ר​ג​נ​י משתמשים בחומרי גלם איכותיים יותר, מוותרים על מרכיבים שכיחים לטובת מרכיבים פחות נפוצים ואף מתאימים את הפורמולה לצרכים של הכלב ולסוג הגזע. מנגד, יש לזכור שמדובר על השקעה משתלמת: כאשר בוחרים אוכל רפואי לכלבים, משפרים את איכות החיים של הכלב ואף מונעים ביקורים מיותרים אצל וטרינר. 

עם מי מומלץ להתייעץ לפני הקנייה?

החדשות הטובות הן שלא חייבים לקבל לבד את כל ההחלטות הקשות סביב בחירה נכונה של האוכל. לא משנה אם מדובר על אוכל היפואלרגני רגיל או על אוכל רפואי, אפשר להתייעץ עם וטרינר ועם נציגים של מרכזים רפואיים שונים. כמו כן, רצוי לערב בעלי מקצוע בתהליך קבלת ההחלטות כדי לדעת כמה פחות או יותר אמור לעלות האוכל ולאיזה מותגים לתת עדיפות. 

מה המותגים המוכרים היום?

המותגים המוכרים של אוכל ה​י​פ​ו​א​ל​ר​ג​נ​י לכלבים הם בלקנדו, פרוטקט דרמטו, גו ונטורל דלישס. אם רוצים לבחור בין המותגים הללו או בין סוגים אחרים, כדאי לקרוא היטב את המפרט המופיע על המוצר. דרך רשימת המרכיבים ניתן לדעת מה המרכיב הדומיננטי ועד כמה הוא מתאים לכלב ולאלרגיה שלו. כמו כן, רצוי לנסות חבילה קטנה לפני שקונים חבילת מזון גדולה יותר. 

באדיבות כלבו לכלב – חנות חיות בנהריה