איך לאלף כלב

אם הכלב שלכם לא מפסיק לנבוח על עוברי אורח תמימים, קופץ על הספות, הורס את הרהיטים ובאופן כללי סובל מבעיות התנהגות? המאמר הזה מיועד לכם. לפניכם מדריך לאילוף בסיסי, או יותר נכון, כמה צעדים קטנים שיעזרו לכם לחנך מעט את הכלב הסורר שלכם בטרם תשקיעו זמן וכסף במאמן כלבים מדופלם בעל שם עולמי.

גיוון בפעולות

חשוב מאוד שלא להרגיל את הכלבים בפעולות שחוזרות על עצמן. כלבים רבים עלולים לאבד עניין כאשר דורשים מהם לבצע את אותן הפעולות פעם אחר פעם, על כן, יש להקפיד לגוון עבורם את הפעולות שהם נדרשים לבצע בכדי למנוע מהם להשתעמם.

עבודת צוות

אם אתם מאמצים כלב כמשפחה, יש לשים לב לכך שהאילוף הבסיסי או לצורך העניין, ההקפדה על המשמעת של הכלב תעשה על ידי כל אחד מבני המשפחה בצורה זהה על מנת למנוע מצב שבו הכלב מזהה את אחד מבני המשפחה כ"איש רע" ודמות אחרת כ"איש טוב".

155002242

מתן משוב חיובי

כאשר הכלב מבצע בצורה טובה משימה כלשהי שנתתם לו, או לחילופין מתנהג בצורה חיובית כלפיכם או כלפי הסובבים אתכם, יש להעניק לו צ'ופר בצורת צעצוע, דבר מאכל או כל דבר אחר שהוא יוכל להפיק ממנו הנאה. בדרך זו הכלב יבין שהוא התנהג בצורה חיובית ועל כן יחזור על התנהגות זו בעתיד.

מתן משוב שלילי

המשוב השלילי פועל באופן דומה למשוב החיובי. כאשר הכלב שלכם מתנהג בצורה לא הולמת או שאינה מתאימה לכם כמו למשל הצקה לעוברי אורח או שריטת רהיטים, הפעילו עליו משוב שלילי -טון כועס, מתן פקודה או מניעת צ'ופר. בדרך זו הכלב יבין כי ההתנהגות שלו אינה רצויה ומקובלת על ידכם.

הגיל שאפשר להתחיל

על מנת לקבל את האפקט הרצוי והמיטבי מאילוף הכלב שלכם, רצוי שתתחילו בתהליך האילוף בגיל צעיר ככל שמתאפשר לכם. חינוך להרגלים מסוימים כבר מגיל צעיר, למשל כאשר הכלב כבר בן שנה, יקל עליכם באופן משמעותי להמשיך ולהרגיל אותו בהתנהגות מסוימת כאשר יגדל.

 תנאי האילוף

כדאי מאוד לשים לב לבצע את תהליך האילוף ההתחלתי בסביבה שתהיה נוחה יחסית עבור הכלב. באופן זה, הכלב ירגיש בטוח ומוגן ולא יוטרד מגורמים חיצוניים העלולים להוות בעיה בעת האילוף כמו למשל מזג אוויר חורפי במיוחד (שכן, כלבים רבים נעשים עצבניים כאשר יורד גשם או כשיש שרב כבד בחוץ).

לא להיות מקובעים

ניסיתם על הכלב מהלך כלשהו והוא לא כל כך מבין מה אתם רוצים ממנו ולכן לא משתף פעולה? שמרו על ראש פתוח ושקלו להחליף גישה או לשנות את דרך הפעולה שלכם עם הכלב, ואלי תצליחו למצוא דרך אחרת, שתהיה מובנת לו, לבצע את מה שברצונכם שהוא יבצע.

 אולי יעניין אותך להכיר- עמותות לאימוץ כלבים

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *