איך להכין את הבית לכלב

מביאים בפעם הראשונה כלב הביתה? בשעה טובה. רגע לפני שאתם עושים זאת, כדאי מאוד שתכינו את בני המשפחה ואת הדירה עצמה לקראת הכלב החדש. כך תשמרו על הבטיחות שלכם ועל בריאותו של הכלב.

צעצועים

למרות גודלם הקטן, הם יכולים להרוס את הבית די בקלות. לא אחת קרה שהיה צורך להחליף ספה או שולחן יקר כי הכלב פשוט פירק אותם לחתיכות. מדוע הכלב נושך כל דבר כשהוא גור? זוהי הדרך שלו להכיר ולחוש את העולם. גם תינוקות עושים זאת, אבל בניגוד לכלבים, לתינוקות אין בשלב הזה שיניים שיכולים לקרוע ספה. איך פותרים את הבעיה? ישנן כמה דרכים, אבל אנחנו נמליץ על ה 2 הטובות ביותר.

  • כלוב אילוף –  שטח אותו תוחמים בבית בעזרת כלוב בו הכלב לומד לעשות את צרכיו. במקביל מונעים ממנו גישה להרס הבית שכולם נמצאים בעבודה. כשחוזרים אפשר לשחרר אותו ולהשגיח על מעשיו.
  • צעצועים מכל חומר אפשרי – עץ, פלסטיק, בד ועוד חומרים ימנעו מהכלב שלכם לחקור את הבית כי החומרים האלה, בתור צעצועים –  יספיקו לו. תנו לו ענף, צעצוע שאתם לא צריכים מפלסטיק או פשוט תקנו צעצועים מחומרים מגוונים בחנות החיות. כמובן שיש להשגיח שהם בטיחותיים ולהחליף אותם מידי פעם כאשר הוא ממש מפרק אותם לחתיכות.

מקום קבוע משלו

עליכם להחליט האם אתם מרשים לו לעלות על הספות ולישון אתכם במיטה או לא. במקרה שלא, חשוב מאוד לדאוג לו לפינה נוחה משלו, פינה רכה ומרופדת עם שמיכות. עליהם להרגיל אותו שזה המקום שלו ולאלף אותו להיות שם במקום על הספות והמיטה. זה לא יקרה ביום אחד, אבל זאת גם לא פעולה מורכבת מאוד של אילוף. אל תוותרו לו, אפילו לא פעם אחת, אם לא תהיו עקביים וחד משמעותיים ומתי פעם תאפשרו לו לעלות על המיטה והספות,  הוא לא ידע כך שאסור לו ולכן האילוף יהיה מאוד קשה. בחנויות תמצאו מגוון גדול של פינות לכלבים.

 

הרחיקו חפצים שהוא יכול לאכול

כאמור, כלבים חוקרים את העולם דרך השיניים שלהם, ולכן הם עלולים לאכול כל דבר. הרחיקו ניירות מהשולחנות, עטים וכל חפץ אחר. החביאו את השלטים. יש לעשות באופן קבוע לפחות בשנה הראשונה לחיי הכלב. כמו כן, אם אתם נוהגים להשאיר את הנעלים ברחבי הבית, יש להקפיד לשים אותם בארון, כל כלבים מאוד אוהבים לשחק עם נעליים. תנו להם נעל ישנה כדי שיהיה באפשרותם לפרק ולכרסם אותה. הוציאו את השרוכים ממנו שלא ייווצר מצב של חנק.

קולר ורצועה

עם הכלב גדול וחזק רצוי לקנות לו רצועה שמתלבשת על החזה שלו, או במילים אחרות איזיווק. כך יהיה לכם הרבה יותר קל לשלוט בו עד שתאלפו אותו ללכת לצדכם כמו שצריך. ישנם עוד כמה סוגי רצועות, אבל מי שאמור להרגיש נוח ובטיחותי בעת הטיול הוא אתם. אם הכלב מוביל אתכם ולא אתם אותו, יש לשקול לבחור לו רצועה אחרת שמאפשר לכם יותר שליטה.

עוד בנושא: רשימת קניות לכלב חדש בבית