איך ללמד את הכלב לשחות

כלבים שחיה

 

אין ספק בכך שאחד מהדברים המהנים ביותר בחיים זה ללכת לים, ואם אפשר לעשות את זה עם הכלב שלכם שאתם כל כך אוהבים, אז אין ספק שזה עדיף. השאלה היא האם כל כלב יכול ללמוד, והאם אחרי שהוא יידע לשחות בים הוא גם יוכל להיכנס אל אותה בריכה לחצר שאתם רוצים לבנות לכם. האמת היא שהדבר הראשון שכולנו צריכים להבין, זה שלא כל כלב יוכל להתאים לשחייה, וזאת בניגוד למה שרוב האנשים חושבים. זו לא איזו תכונה מולדת כמו הרבה אחרות שכוללות רחרוח או פעילויות אחרות שהכלב עושה, וחשוב ביותר להיות מודעים לכך.

 

לפני שקונים בריכה לחצר, בדקו מה הכלב אוהב?

רגע לפני שאתם קונים בריכה לחצר ומנסים להכניס לשם את הכלב שלכם, כדאי שתבדקו איך הוא מגיב למים והאם הוא אוהב את כל העניין הזה. יש הרבה כלבים שלא אוהבים מים, שמפחדים ממים או שלא יכולים לשחות כי יש להם רגליים קצרות מידי, כך שלא בטוח שזו פעילות שיכולה להתאים לכל אחד מהכלבים שכולנו מגדלים. אם אחרי הבדיקה הבסיסית ראיתם שהכלב שלכם כן מגיב טוב למים וכן הייתם רוצים ללמד אותו לשחות, כדאי שתחליטו לעשות את זה בהדרגה, כי הוא זקוק להדרגה הזאת. רוב הכלבים לא ייכנסו בבת אחת למים ובטח שלא אם מדובר על הים הגדול והמפחיד, כך שאתם צריכים להיות סובלניים בכל התהליך הזה.

 

כלבים שחיה

קחו איתכם צידה

אם אתם רוצים ללמד את הכלב שלכם לשחות בים לפני שהוא נכנס אל בריכה לחצר שתתקינו, אז כדאי שתעשו לו תחילה היכרות עם המקום. חשוב ביותר לבחור חוף ים שאין בו הרבה אנשים או הסחות דעת אחרות, כי הריכוז של הכלב זה אחד מהדברים הכי חשובים שיש בתהליך הזה. כמו כן, אתם צריכים לקחת איתכם צידה לדרך שכוללת כל מיני הפתעות שהוא אוהב, כי הרעיון הוא לעודד אותו כשהוא נכנס למים ועושה את מה שמצופה ממנו. שימו לב שהתהליך הזה צריך להיות הדרגתי וכי רוב הכלבים לא ייכנסו בבת אחת עם כל הגוף למים, וזה בהחלט בסדר כי הם בודקים את השטח.

 

שחיה בבריכה

אחרי שהכלב שלכם ילמד לשחות בים הוא יוכל להתחיל לשחות גם במקומות כמו בריכה לחצר אחרי שתתקינו אותה, ואין ספק שזה יוסיף להנאה שלכם ביחד. הכלב יוכל להיכנס לבריכה או לים בכל פעם שאתם עושים את זה ותוכלו כולכם לשחק ביחד, ואתם תראו שזו תהפוך להיות עוד פעילות מועדפת שהכלב שלכם אוהב לעשות איתכם, כך שזה בהחלט נעים.

 

חשוב לשים לב לתגובות של הכלב וחשוב ביותר לא להכריח אותו לעשות דברים שהוא לא רוצה, כי אם יש משהו ברור לגבי הכלבים זה שיש להם אינסטינקטים מאוד טובים לגבי היכולות שלהם.