איך לעשות מקלחת לכלב?

מקלחת לכלב

הטיפול בכלב שלנו לא מסתכם רק באילוף, חום ואהבה – אלא גם בשמירה על היגיינה וניקיון

כאשר אנחנו מכניסים כלב לבית שלנו, ועוד יותר מכך ללב שלנו, אנחנו נהנים מכניסה של לב ונשמה לתוך חיי הבית והמשפחה שלנו, ובד בבד אנחנו מוסיפים לעצמנו גם אחריות על יצור שתלוי בנו במידה רבה מאוד.

הכלב שלנו צריך לקבל מאתנו את הטיפול האיכותי ביותר מכל בחינה, והדבר מתחיל דרך הבריאות שלו, החיסונים שלו והאילוף שלו, דרך החום והאהבה שהוא מקבל מאתנו, ועד שגרה נכונה של שמירה על הבריאות, הניקיון וההיגיינה שלו. קל מאוד להבין, אם כן, שאנחנו צריכים לשמור על שגרה נכונה של מקלחות לכלב שלנו, וכדאי להבין איפה לעשות זאת וכיצד.

כיצד נעשה מקלחת לכלב שלנו, ואיפה נוכל לעשות את המקלחת בצורה הנוחה ביותר?

  • איך עושים מקלחת לכלב – מקלחת לכלב צריכה להתבצע עם חומר ייעודי לכך, כלומר שמפו ייעודי עבור כלבים שמנקה את הפרווה שלהם בצורה הטובה ביותר, מסיר לכלוכים קשים ונעים ככל הניתן למגע עבורם. המקלחת צריכה להתבצע עם הרבה מים ולעתים גם עם חפיפה שנייה או שלישית בהתאם לצורך, בעיקר כשפרוות הכלב מלוכלכת במידה רבה מאוד. מומלץ לסרק את הכלב אם פרוותו ארוכה, ואת הפרווה לייבש לאחר מכן עם מייבש שיער. ישנם מוצרים ייחודיים למקלחת כלבים כגון שמפו ומברשת ורצוי להשתמש בהם. כעת חשוב להבין היכן נבצע את המקלחת, והאם נוכל לבצע אותה במקלחונים שקיימים בבית שלנו.

  • איפה מקלחים כלב? ברמת העיקרון, ניתן לקלח כלב כמעט בכל אמצעי הרחצה שקיימים בבית שלנו (מקלחונים, אמבטיות, גיגיות ועוד). במידה ומדובר באמבטיות של ממש, או במקלחונים רחבים ומרווחים, הדבר אפשרי ונוח יותר, כאשר מקלחון עומד פשוט לעתים יהיה מעט מסורבל למטרה זו. במידה וזה המצב, עלינו לפנות לשירות מקצועי של קוסמטיקה והיגיינה לכלב לקבלת התוצאות האיכותיות ביותר. אם הכלב גדול מדי אפשר לשקול את האפשרות של לקלח אותו בחוץ עם צינור. רק חשוב לשים לב שזה נעשה בשעות שלא קר בחוץ כדי שהכלב לא יתקרר. 

כשאנחנו מכניסים כלב לבית, אנחנו צריכים להבין שהבית שלנו צריך להתאים לכך

האחריות שלנו כלפי הכלב לא נגמרת ומתחילה רק באוכל ובמשחק איתו. למעשה, שמירה על מקלחת והיגיינה, שיכולה להתבצע גם באמצעי הרחצה הקיימים בבתים שלנו, היא פרט חשוב במיוחד בשמירת איכות חייו של הכלב והסביבה הנקייה והנעימה בבית שלנו.