איך מחנכים את הכלב להפסיק להרוס את הרהיטים?

משמעת אצל כלבים - לא הורסים עוד רהיטים

לא מזמן אימצתם או לקחתם כלב צעיר לביתכם, ואתם נהנים מאד מחברתו. עם זאת, גיליתם שהחיה החמודה הזו, יכולה גם להיות מזיקה. לכלבים יש לעתים את הנטייה להרוס רהיטים וחפצים שונים ברחבי הבית – הם מתחילים ללעוס רהיטים, לנסות ולקרוע שטיחים, לקפוץ על הספות, ובקיצור – מבית מסודר ונקי, לפתע הסלון נראה כאילו הוא עבר מהפכה. אם כך, כיצד נחנך את הכלבים לסדר ומשמעת? הנה כמה כללים שיכולים לעזור.


איך לגרום לכלב להפסיק להרוס את הרהיטים

הדרך הנכונה לחינוך הכלב

● לעיסת רהיטים – אם הכלב לועס רהיטים, כדאי לשים לב מהי סיבה לכך. אם הוא עושה זאת משעמום – כדאי להפעיל אותו, גם אם הדבר גוזל מכם זמן (זכרו שכלב הוא אחריות, וזה בהחלט דורש מכם זמן), שכן כלב עייף נוטה פחות להרוס רהיטים. יש כלבים שמתוך לחץ או חרדה, במיוחד כשהם נשארים לבד, הורסים את הרהיטים, ויש לטפל בכך ולא לכעוס על הכלב.

● הרס שטיחים – כמו לעיסת רהיטים, גם כאן יכולות להיות כמה סיבות, אם כי הכלב עלול לראות זאת כמעין משחק. חשוב מאד להבהיר לכלב שהשטיח איננו משחק ואיננו מהווה משטח למשחקים. רצוי שלא לפזר צעצועים על השטיח אלא על רצפה חשופה. אם תופסים את הכלב בשעת מעשה יש להרחיק אותו ואפשר לצעוק – אבל רק אם הדבר נעשה ממש בזמן אמת, ולא דקה אחרי. פיזור פלפל שחור על השטיח, אף הוא עשוי לסייע להרחקת הכלב.

● קפיצה על רהיטים – לא מעוניינים שהכלב יהיה על הספה והכיסאות? בשעת מעשה יש פשוט להרחיק אותו משם, ולהבהיר לו שזה איננו מקומו. אם הוא עולה, מורידים אותו באופן מידי. שימו לב שאם חזרתם והכלב כבר על הספה, גרירה משם לא תעזור ולא תובן.

חשוב שחינוך הכלב יתבצע ללא אלימות

מה הכי חשוב לזכור?

בכל מקרה, אם רוצים לחנך את הכלב יש לזכור כי אלימות היא לעולם לא הפתרון, ויש לעשות זאת בדרכי נועם. כלבים יכולים לקשר סיבתיות רק ברגע שבו הם עושים מעשה "רע", ואינם מבינים כעס בדיעבד, ולכן יש לפעול במהירות.

באדיבות: כתר שטיחים – ניקוי שטיחים