אילוף כלבים לצרכים

כאשר מדברים על אילוף כלבים, מתכוונים בין השאר לאילוף כלבים לעשות את צרכיהם בזמן ובמקום המתאימים לכך ולא בכל עת שיחפצו. במאמר שלפניכם תגלו כיצד ניתן להרגיל את בכלב בעשיית צרכיו ומהן הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת.

חינוך מגיל צעיר

הזמן הכי מומלץ לאילוף הכלב לשלוט בעשיית צרכיו הוא מגיל צעיר, כאשר הוא בן שלושה חודשים בלבד. ככל שעובר יותר זמן ומחכים עם מלאכת האילוף לשלב מאוחר יותר, יהיה קשה יותר לאלף את הכלב לעשיית צרכיו.

הגדרת טריטוריות

בכדי להרגיל את הכלב שלכם לעשות את צרכיו בסמן ובמקום המתאימים לכך, יש להגדיר עבורו את הטריטוריה הביתית שלו, בה הוא חי, גדל ומתפתח, ואת הטריטוריה שמחוץ לבית, בה הוא אמור לעשות את הצרכים שלו. רוב הכלבים לומדים די מהר את ההבדל בין שתי הטריטוריות השונות וכל אשר נישאר בידינו לעשות הוא לדאוג שההבדל ביניהן יישאר ברור.

צמצום טריטוריית המחיה

כחלק מחינוך הכלב לעשיית צרכיו מחוץ לבית, יש להקטין לו את טריטוריית המחיה ככל שניתן צמצום טריטוריית המחיה של הכלב, תגרום לו לחוש מעט לחוץ וחנוק בתוכה והוא ימנע מללכלך את האזור הקטן שהוקצב לו לצורך מחייתו וכתוצאה מכך יתאפק מלעשות בו את צרכיו.

כלב מאולף

בחירת מקום ספציפי

מומלץ מאוד להרגיל את הכלב בעודו גור לעשות את צרכיו במקום מסויים שנקבע לצורך כך. ההקפדה על ההגעה למקום הספציפי הזה תסייע לכלב להבין כי זה המקום שבו הוא אמור להתרוקן, וכל מקום אחר אינו בא בחשבון, מה גם שהריח שיפקוד את האזור יסייעו לו בכך ויגרמו לו לחוש בנוח בסביבה הנ"ל. לאחר שהכלב יבין את הסיטואציה ויפנים אותה, יש עניין להרחיב ולהגדיל עבורו את המקומות בהם הוא רשאי לעשות את צרכיו.

מתן צ'ופרים

בפעמים הראשונות בהן מרגילים את הכלב לעשיית צרכיו מחוץ לבית, יש לדאוג לתת לו צ'ופר לאחר כל אחת מהפעמים הללו. באופן זה, הכלב יבין כי התנהגותו ראויה ומקובלת ולכן ימשיך להתנהג באופן דומה וימנע מעשיית צרכיו בתוך הבית.

כעס וענישה

יש להתייחס את הכלב כאל תינוק שנמצא בתהליך גמילה מחיתוליו, ועל כן אין לכעוס עליו או להעניש אותו במידה והוא עושה את צרכיו בתוך הבית ולא במקום חיצוני המיועד לכך. במידה ותחליטו לכעוס על הכלב או להעניש אותו על כך, קחו בחשבון כי הוא עלול להיכנס למצב של פחד וחרדה אשר יקשו עליו בעתיד להתנהג כראוי. יש לזכור כי הכלב נמצא בתהליך של למידת הרגלי הניקיון שלו וכל התנהגות שלכעס או ענישה כלפיו תגרום לו לא לתת אמון בבעלים שלו.

איך לאלף כלב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *