אימצתם כלב? 7 דברים שצריך לעשות לפני שמביאים כלב הביתה

אימוץ כלבים יכול לשנות לחלוטין את הדינאמיקה בתוך הבית. האימוץ מבטיח הצטרפות של חבר נוסף אל המשפחה, הוא מפנה את תשומת לב אל הכלב, ומאפשר לבלות זמן איכות משותף של הילדים עם ההורים. מנגד, לא מומלץ לבצע את האימוץ כלאחר יד, וחשוב מאוד להכיר את הדברים אותם כדאי לעשות לפני שמביאים כלב הביתה:

[symple_highlight color="blue"]בצעו הכנה נפשית[/symple_highlight]

אימוץ כלביםהכנה מן הסוג הזה דרושה גם בבתים פרטיים בהם גרים בני זוג או רווקים וגם בבתי משפחות. ההכנה נועדה על מנת למנוע הפתעות בקרב הדיירים. בבתים עם ילדים קטנים יש להסביר להם מה מותר ומה אסור לעשות עם הכלב. יש להימנע ממצב בו כולם מתנפלים על הכלב ברגע בו הוא נכנס אל הבית.

[symple_highlight color="blue"]איסוף מידע על הכלב[/symple_highlight]

איסוף מידע כולל היכרות עם סוג הכלב שעומד להגיע, עם תכונותיו ועם הדרישות המיוחדות שלו. אפשר לאסוף את המידע באמצעות אתרי האינטרנט השונים, או לאחר התייעצות עם וטרינר. ככל שתדעו יותר על הכלב, כך תוכלו להקל על הסתגלותו בטווח הקצר, וליהנות ממנו בטווח הארוך.

[symple_highlight color="blue"]הכינו את הבית מבחינה פיזית[/symple_highlight]

אימוץ כלבים דורש התאמה של סגנון החיים אל המצב החדש. התאמה זו באה לידי ביטוי בין היתר בהכנה של הבית מבחינה פיזית: יש לרכוש מיטה עבור הכלב, להגדיר את הטריטוריה שלו, ולהחליט היכן הוא אוכל או שותה. הכנה כזו תמנע עוגמת נפש או בלבול אצל הכלב ותבטיח מערכת יחסית תקינה שתתחיל ברגל ימין.

[symple_highlight color="blue"]סגרו חלונות ודלתות[/symple_highlight]

ברמה הטכנית, כדאי לסגור את כל המפתחים בבית לפני שמביאים את הכלב. יש הרבה גורי כלבים מבוהלים שנוטים לברוח החוצה במהירות. חשוב לשחרר את הכלב לאט ובעדינות, לתת לו לרחרח את הסביבה, ולהרחיק ממנו את הילדים. רק לאחר שהוא הסתגל אל המקום, ניתן להראות לו את פינת האוכל ולדאוג לארוחה איכותית ומלאה.

[symple_highlight color="blue"]הרחיקו חומרים מסוכנים[/symple_highlight]

חומרי ניקוי, חומרי הדברה, תרופות, דשנים וכדומה צריכים להיות כמה שיותר רחוקים מהכלב. בימים הראשונים הכלבים נוטים לבדוק כל פינה בבית החדש, ולכן כדאי להרחיק את החומרים המסוכנים, ולא להתפשר. בנוסף, זכרו כי חלק מהצמחים בגינה עלולים גם הם להיות רעילים עבור חיות ולכן התייעצו עם וטרינר טרם אימוץ כלבים.

[symple_highlight color="blue"]סגרו יציאות חשמל והרימו חוטי חשמל[/symple_highlight]

אימוץ כלבים מוצלח מתבצע כאשר חיית המחמד מתרגלת במהירות לסביבה החדשה שלה. תוכלו להגדיל את הסיכוי לכך אם תאטמו יציאות חשמל פתוחות, תרימו למעלה את כל חוטי החשמל, ותמנעו מהשארת מכשירי חשמל דלוקים או חמים בהישג ידו של הכלב. סגרו תנורים, מיקרוגלים, מכונות כביסה, מדיחי כלים וכל מקום בו הכלב עלול להילכד.

[symple_highlight color="blue"]חסמו את הגישה למדרגות[/symple_highlight]

בבתים עם מדרגות מאוד חשוב לחסום גישה לא רצויה של הכלב. ניתן לעשות זאת באמצעות גדר גורים או גדר רגילה לתינוקות, מבלי לפגוע באסתטיקה של הבי