איפה אפשר לאמץ כלב?

אימוץ כלב גזעי או מעורב

אימוץ כלב – משמעו הכנסה של בן משפחה חדש הביתה, ונושא זה מצריך הכנה והערכות נכונה. בפני מי שעומד לאמץ כלב עומדות כמה אפשרויות:
• אימוץ כלב גזעי מבית גידול
• אימוץ כלב גזעי מאנשים פרטיים
• אימוץ מעמותה

אימוץ כלב גזעי – יתרונות וחסרונות

גזעים של כלבים פותחו מתוך מטרה להבליט מראה ו/או תכונות אופי מסוימות. חלק מהכלבים מצטיינים במיוחד בתפקידי שמירה, לאחרים היה תפקיד מרכזי בצייד, ויש גם כלבי שעשוע. כשאתם קונים כלב גזעי, אתם יודעים במידה רבה למה לצפות הן בהיבט של מראה הכלב והן בהיבט של האופי שלו. בנוסף, אנשים רבים המתגוררים בדירות מגורים לא גדולות, מעדיפים לדעת מראש לאיזה גודל יגיע הכלב, וקל לצפות זאת כשיודעים בוודאות מה הגזע שלו. עם זאת, חשוב לזכור שהגזעים השונים פותחו באמצעות הכלאה בתוך המשפחה, מה שהוביל להתפתחות של בעיות גנטיות, שאין להן פתרון. כלבים גזעיים חולניים יותר, וממוצע תוחלת החיים שלהם נמוך מזה של הכלבים המעורבים.

רכישת כלב גזעי מאנשים פרטיים

ישנם אנשים שרוכשים כלבים גזעיים, ובוחרים שלא לסרס אותם. הם מוצאים להם שידוך מאותו גזע, ומוכרים את הגורים. למעשה, במקרים אלו הזיווג נבחר בעיקר תוך התחשבות בגזע הכלב, ומבלי לבחון פרמטרים נוספים. הכלאות מסוג זה מובילות לעיתים קרובות לדור חולני יותר, שבו הפגמים הגנטיים מודגשים יותר. עם זאת, רכישה של גור אצל מגדל פרטי בדרך כלל זולה משמעותית מרכישה בבית גידול מוסמך. בנוסף, תמיד תוכלו לראות את ההורים של הגור שלכם.

רכישת כלב גזעי בבית גידול

באיזו דרך לאלף את הכלב?בתי גידול מתמחים בגזע או במספר גזעים של כלבים. אנשים אלו מכירים היטב את הבעיות האופייניות לגזע שהם מטפחים, והם גם יודעים כיצד לעשות את ההכלאה בצורה נכונה, ואיך יוכלו להקים דור חדש ובריא יותר. בדרך כלל, גור שנרכש בבית גידול יגיע עם תעודות, וההורים שלו יהיו מגזע טהור, ואף זוכי תערוכות. מגדלי כלבים מקצועיים ברמה בינלאומית אף משתפים פעולה עם העמיתים שלהם בחו"ל. מי שרוכש גור כזה, יכול להיות בטוח יותר בטוהר של הגזע, מה שמבטיח את המראה ואת תכונות האופי של הגזע המבוקש. עם זאת, אנשי המקצוע יבקשו תמורה מלאה בעד הידע והעמל שלהם, כך שהלקוח צפוי לשלם ממון רב על הכלב.

אימוץ כלב מעמותה

בארץ ישנן עמותות רבות שמגינות ועוזרות לבעלי חיים. אחת המטרות המרכזיות של העמותות הללו היא לעזור לחיות למצוא בית טוב. במרבית המקרים הכלבים שמגיעים לעמותות הללו הם כלבים מעורבים, אך לעיתים קורה גם שמגיעים לשם כלבים גזעיים, שבעליהם החליטו לוותר עליהם מסיבה זו או אחרת.
אימוץ כלב בעמותה זה אחד הדברים היפים ביותר שאפשר לעשות, משום שאתם לא רק מקבלים בן משפחה חדש, אלא גם מצילים את הכלב מגורל אומלל. כלבים, בהיותם חיה חכמה ביותר, יודעים להעריך את בעליהם על שנתנו להם בית ומשפחה, ומחזירים להם באהבה ובנאמנות שאין להם סוף.

ובכן, ישנם יתרונות וחסרונות לכל שיטות האימוץ. כדי לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר לכם ולמשפחה שלכם, אתם צריכים להחליט מה חשוב לכם, ולקבל את ההחלטות בהתאם. אם אתם מעוניינים לדעת מראש מהו הגודל, המראה והאופי של הכלב – כדאי שתאמצו כלב גזעי. אם חשוב לכם לעזור לכלב בצרה – תפנו לעמותה. בכל מקרה, תקשיבו ללב שלכם – הוא יוביל אתכם אל בן המשפחה החדש שלכם.

אימצתם כלב? מחפשים לו שם? נסו את עמוד שמות לכלבים באתר

צריכים עזרה עם הכלב? אולי תשקלו לקחת דוגיסיטר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *