גינות כלבים ייעודיות – מדוע הן כה חשובות?

גינות לכלבים

בשנים האחרונות, אנו יכולים לראות כיצד הרשויות המקומיות בישראל, משקיעות בהקמה של גינות כלבים וממשיכות לטפח אותן לאורך זמן. חשוב מאד לזכור כי חוקי העזר העירוניים במדינה, קובעים כי ברגע שיוצאים עם הכלב החוצה- הוא חייב להיות קשורברצועה לבעליו וחל איסור לשחרר אותו. לעומת זאת, בתוך גינות הכלבים, חוק זה איננו תקף (למעט כלבים מזן ספציפי אשר יש בהם סכנת תוקפנות). כמו כן, גינות הכלבים מצוידות במתקני משחק ייעודיים עבור הכלבים, כמו גם פינות שתיה, מקומות להשלכת צואת כלבים, ועוד. קל מכאן לראות,שיש שפע של יתרונות בגינות הללו.

כל היתרונות לכלבים ולבעלים

● פעילות גופנית לכלב – הדבר חשוב מאד לאור העובדה שכלבים רבים נמצאים רוב שעות היוםבבית וגם כשהם יוצאים החוצה, אסור להם לרוץ ברחוב. לעומת זאת, בתוך גינות כלבים הכלבים יכולים להוציא אנרגיה רבה. הם יכולים לרוץ ובכך לשחרר את הצורך שלהם להוציא אנרגיה רבה. כלב פעיל הוא כלב מאושר יותר עם יותר חיוניות.גינת כלבים

● אינטראקציה עם כלבים -אחד מהיתרונות המשמעותיים מאד של גינות כלבים, הוא בכך שהם מספקים אינטראקציה חשובה מאד עבור הכלבים השונים. כך הכלבים יכולים לשחק אחד עם השני – ויש לזכור שכלב היא חיה חברתית אשר חיה בלהקה במקור. זה הזדמנות נהדרת בשביל כלבים לפתח כישורים חברתיים – אם כי חשוב כמובן שהבעלים ישגיחו וישימו לב אם יש כלבים שמתחילים לריב.

● נחת עבור הבעלים – כשיוצאים עם הכלב שלכם אל גינות כלבים אתם גם יכולים להיות יותר נינוחים. לא צריך לעקוב אחריו כל רגע, לא צריך לדאוג שמא הוא יתקיף עוברי אורח תמימים, ולא צריך לתהות אם הוא יעשה את הצרכים שלנו בדיוק באמצע המדרכה בתנאים לא נוחים. הכלב נמצא בתנאים אידאליים, ואתם יכולים לשחרר אותו לשחק.

 

הפתרון המושלם לכולם

אם כן, גינות הכלבים מהוות פתרון מעולה. זכרו שיש כלבים שלעתים יעדיפו דווקא להתרחק קצת מחברת כלבים אחרים, וחשבו מאד להיותקשובים קודם כל לצורך של הכלב, ואם הוא מוכן – הולכים איתו לגינה.