דברים מצחיקים שכלבים עושים

חיות מחמד יכולות להוסיף הרבה צבע ועניין לשגרה. כלבים לדוגמא נמצאים בסביבה של בני האדם כבר מאות שנים, ועברו לא מעט גלגולים ושינויים אבולוציוניים. יחד עם זאת, אין ספק כי אחד היתרונות הגדולים ביותר של כלבים לעומת חיות מחמד אחרות בא לידי ביטוי בשלל הביצועים המשעשעים שלהם.
כלבים יכולים להצחיק גם את מי שלא רגיל להיות ליד חיות מחמד. התנועות שלהם, האופן בו הם מתנהגים כאשר הם מתלהבים וגם הדרך בה הם מגנים על בעליהם הם ללא ספק חוויה מומלצת עבור כל חובב טבע. כלבים רגילים לחיות בלהקה, ולכן מה שנראה עבורנו מצחיק יכול להיות מאוד טבעי עבורם. במילים אחרות, כדאי ליהנות מהכלב, ולצחוק מדברים שהוא עושה, אך זה לא בא על חשבון דאגה כנה לצרכיו ורצונותיו.

רק חיות מחמד חכמות כמו כלבים יכולות להצחיק אותנו

להלן רשימה קצרה אך ממצה של דברים מצחיקים אותם כלבים יודעים לעשות:
א. בהייה  כלב מסוגל לבהות בבעליו במשך שעות. כידוע, לכלבים אין תחושת זמן, ולכן מה שנראה לנו בתור בהייה נצחית נתפס אצל הכלב בתור אינסטינקט חייתי. הבהייה היא חלק מהאופן בו כלב מתרגל לחיים בלהקה ומוצא את מקומו. כלב מאושר צריך לדעת היכן הוא נמצא בהיררכיה, מי נותן לו פקודות ומה התפקיד המוגדר שלו.
ב. משחק  אין דבר מצחיק יותר מאשר כלב שמתלהב מכדור טניס, או כל צעצוע מסורתי אחר. אפשר לקנות את עולמו של הכלב בעזרת בקבוק ריק, חתיכת עץ או גרב ישנה. כלבים מוצאים עניין בהמון דברים לא שגרתיים, ויודעים להפוך אותם למצחיקים. על פי מחקרים שפורסמו בשנים האחרונות, התנהגות זו היא סיבה מרכזית להשתלבות של חיות מחמד בסביבת בני האדם.
ג. נביחות וציוצים  כלבים חכמים יודעים היטב כיצד להשיג את מה שהם רוצים. לעיתים הם עושים זאת בעזרת נביחות, ולעיתים באמצעות ציוצים חלשים אשר מנגנים על מיתרי הלב של הבעלים. נביחות וציוצים הופכים למצחיקים, כאשר הכלב מבצע אותם בכוונת תחילה. כלב שרוצה ממתק נוסף, מעוניין לצאת לריצה או פשוט חייב לעשות פיפי יכול להתקרב לבעליו, לצייץ ליד הרגיל, ולהמתין עד שמשהו טוב יקרה.

החשיבות של התניות חיוביות כלפי כלבים

בסופו של דבר, כלבים פועלים על פי התניות. התניה חיובית תגרום לכלב לבצע את הדברים המצחיקים שוב ושוב, לשמחת הבעלים שלו ושאר חברי "הלהקה".
גם כלבים שיודעים להחזיר מה שזורקים להם, כלבים שמתגלגלים על הגב, וכלבים גדולים שמשחקים עם גורים קטנים יכולים לעורר צהלות צחוק בקרב הקהל. כל מי שמגדל חיות מחמד יודע עד כמה ההתנהגות שלהם עשויה להיות מצחיקה ולא צפויה. אפשר ואף מומלץ ליהנות מהתנהגות זו של החיות, אך חשוב לשמור על עירנות, ולזהות מתי הכלב רוצה משהו נוסף ועמוק יותר.

נכתב באדיבות כלבו לחיות-בית