דגשים חשובים בבחירת מזון לכלבים

מזון לכלבים

אנשים רבים מוצאים את עצמם מבולבלים לנוכח ההיצע הרחב של סוגי מזון לכלבים.
מכיוון שמזון יבש ייעודי לכלבים, מהווה את המרכיב העיקרי ולעתים גם היחידי בתזונה שלהם, קיימת חשיבות גבוהה לבחור את סוג המזון בקפידה ולוודא שמדובר במזון בריא, עשיר ומתאים עבור הכלב. להלן מספר פרמטרים חשובים אשר יסייעו בבחירה הנכונה:

גילו של הכלב ומצבו הבריאותי

מזון לכלבים אמור להיות מותאם לגיל הכלב, כאשר נהוג לחלק את המזון לסוגים בהתאם לשלבי חייהם של הכלבים:מזון לכלבים

  • מזון לגורים – בכדי שגופם יתפתח בצורה תקינה, גורי כלבים נזקקים לכמויות גדולות של ויטמינים, מינרלים, פרוטאין ושומן ולכן, החברות המייצרות מזון לכלבים מציעות מזון המיועד באופן פרטני לצרכים אלו.
  • מזון לכלבים בוגרים – כלבים בוגרים הם כלבים עד גיל 8, כאשר בגילאים אלו כלבים בריאים הינם פעילים וזקוקים למזון המכיל כמויות נכבדות של ויטמינים ופחמימות.
  • מזון לכלבים מבוגרים – כלבים מעל גיל 8 נחשבים לכלבים מבוגרים ובשלב החיים בו הם מצויים הם זקוקים למזון המכיל כמות גדולה של חלבונים, ויטמינים ונוגדי חמצון שונים. מעבר לכך, המזון המיועד בעבורם יכיל כמות קטנה יותר של קלוריות.

כאן חשוב לציין שסוג המזון אמור לקחת בחשבון גם את מצבו הבריאותי של הכלב, כאשר בכל חנות חיות בראשון לציון או בערים אחרות, תוכלו למצוא בין היתר: מזון כלבים דיאטטי,  מזון לכלבים עם קיבה רגישה, מזון לכלבים הסובלים מבעיות או רגישות בעור ועוד.. – כמובן, שכאשר זה נוגע למזון רפואי ההמלצה תהיה להתייעץ תחילה עם הווטרינר.

הגדרות ומרכיבים
פרמטר נוסף עליו חשוב לשים דגש בעת בחירת מזון לכלבים נוגע לנושא של הגדרות ומרכיבים.
נהוג לחלק אל הסוגים השונים של מזון יבש לכלבים לפי רמות: אולטרה פרמיום (נחשב לרמה הגבוהה ביותר), סופר פרמיום, פרמיום ומזון זול/ פשוט.
כאן חשוב לציין שמעבר להגדרות, כדאי לשים לב גם למרכיבי המזון – יש לוודא שהמזון הנבחר מכיל בשר או דגים בכמות גבוהה, כמו כן, כדאי להעדיף מזון אשר מכיל דגנים כמו שיבולת שועל או אורז מאשר מזון המכיל כמות גדולה של תירס.

על טעם ועל ריח

היצע המזון היבש לכלבים בא לידי ביטוי גם במגוון רחב של טעמים: סלמון, ברווז, כבש ותפוח, עוף ואורז ועוד מגוון רחב של שילובים.
מכיוון שהכלב לא יכול להגיד לכם מה הטעם המועדף עליו ולמה הוא פחות מתחבר, תאלצו לבחור עבורו בדרך של ניסוי ותהייה – כאשר אם תקנו מזון בטעם מסוים ותגלו שהכלב לא נלהב לאכול אותו, תדעו לבחור להבא במזון בטעם אחר.