דוגיסיטר הוא המקצוע לאוהבי הכלבים

מחפשים עבודה עם בעלי חיים? אין ספק שאם אתם אוהבים בעלי חיים, וכלבים בפרט, נשמע כאילו העבודה איתם יכולה להיות נהדרת – אתם תהיו עם יצורים מקסימים, ואפילו תקבלו על כך כסף, האם יכול להיות משהו יותר טוב מכך?

עם זאת, עולה לעתים בעיה. רוב העבודות עם בעלי חיים, ובפרט עם כלבים, דורשים תעודה והסמכה רשמית – כך למשל מקצועות הווטרינריה שהם קשים ומרוכבים, אך גם תחום האילוף – דורש הכשרה של שנים, דבר שלא כל אחד יכול לעשות ולהשיג. לכן, אחד מהמקצועות שנחשבים מעולים לאנשים שיש שלהם פשוט חיבור טוב לכלבים – הוא המקצוע שמכונה דוגיסטר.

שומר על הכלבים

מה עושה הדוגיסיטר?

דוגיסיטרתפקידו המרכזי של דוגיסטר נעוץ משמו, וזה בעצם משחק מילים על מקצוע הבייביסיטר המוכר. אם הבייביסיטר שומר על הילדים, הרי שהדוגיסטר שומר על הכלבים, בהיעדרם של הבעלים. הדוגיסטר לוקח את הכלב לטיול, דואג עבורו לאוכל ומים מינים, משחק איתו, וכמובן נותן לו המון אהבה, וכך כשהבעלים נמצאים בחופשה למשל – הכלב עדיין מקבל טיפול מעולה.

מה דורשים מהדוגיסיטר?

אם אתם מעוניינים לעבוד בתור דוגיסטר, אמנם אין צורך בהסמכה פורמלית, אך קחו בחשבון שהבעלים ירצו לראות ניסיון שיש לכם. כמובן שאם יש לכם כלב אחד (ורצוי אף יותר מכך) הדבר מהווה יתרון משמעותי, שכן הוא מעיד על הניסיון שיש לכם, וכמובן האהבה שיש לכם לכלבים. אולם מעבר לכך יצפו מכם גם לאחריות רבה, וגם לפינוי הזמן שלכם. כלומר – לא לבוא רק בבוקר או בערב, אלא ממש לבלות ימים שלמים עם הכלב, ויש לקחת זאת בחשבון.

מה המחיר שלוקחים?

המחיר שכל דוגיסטר יכול להשתנות, בהתאם לכמות הזמן שהוא אמור לבלות עם הכלב, והדרישות של הבעלים ממנו. בעקרון, אפשר בהחלט לגבות עבור כל יום עבודה לפחות 250 ש"ח אם יש לכם ניסיון של ממש בתחום. בני נוער לעתים גובים קצת פחות, אך רצוי לא לרדת מהסכום של 150 ש"ח ליום אחד של טיפול. אם אתם נדרשים לבוא רק בערבים או בבקרים – כמובן שגובים פחות.

להכיר את הכלב

אחד מהדברים שחשוב לזכור, בעבודה כדוגסיטר, הוא שיש להכיר מראש את הכלב. אסור שהפגישה הראשונה של הכלב אתכם תהיה כשהבעלים שלו עוזבים – כי אז הוא יקשר אתכם עם טראומת העזיבה של הבעלים. בואו כמה ימים לפני זה, שחקו עם הכלב וטיילו איתו שהוא יכיר אתכם – וכך ברגע האמת אתם והוא תהיו מוכנים. לא צריך אמנם לבוא חודש לפני, אבל כמה ימים לפני תחילת העבודה באים, מכירים את הכלב, ואפשר לבוא עוד פעם אחת לפני שמתחילים לעבוד.

עבודה להשקיע בה

חשוב מאד לזכור, שהעבודה של דוגיסטר אכן מתאימה לאוהבי הכלבים, אך היא דורשת מכם לא מעט אחריות, מקצועיות, וכמובן יכולת לשאת התנהגות של כלבים שונים. גם אם אתם מאד אוהבים את הכלב האישי שלכם – זכרו שלכל כלב יש אופי משלו. יש חכמים יותר ויש שפחות, יש אדישים, יש רגשנים, יש חרוצים ויש עצלנים וכיו"ב. חשוב שתדעו להתחבר לכל כלב, וכך העבודה שלכם תהיה לא רק משתלמת – אלא גם מהנה.