האם מומלץ להתקין פרקט בבית עם בעלי חיים?

 

בעלי בתים עם כלבים, חתולים או בעלי חיים אחרים לא צריכים לחשוש מהתקנת פרקטים. במאמר הבא נסביר כיצד מוצאים ריצוף מתאים ונבין את ההבדלים בין עץ טבעי וסינתטי

בעלי חיים בבית פרטי מחייבים התאמה מסוימת של מספר אלמנטים. באופן כללי, היום יש פתרונות מגוונים גם עבור בעלי חיים ולכן כדאי לדעת כיצד לבחור אותם. השאלה העיקרית היא האם מומלץ להתקין ריצוף עץ טבעי או סינתטי. מצד אחד, ריצוף כזה נחשב רגיש בהשוואה לאריחים, בטון או PVC. מצד שני, הוא משדרג את ערך הנכס ומשפר את איכות החיים. למזלם של מעצבי הפנים ובעלי הבתים, לא חייבים לוותר על התקנת פרקטים בבית עם בעלי חיים.

 

רצפת פרקט בבית עם בעלי חיים

כאשר בוחרים בין ריצוף עץ טבעי או סינתטי עבור בית עם בעלי חיים יש להביא בחשבון את הנושאים הבאים:

א. סוג הריצוף – יש סוגים שונים של פרקטים וההבדלים העיקריים הם בין עץ מלא טבעי, ריצוף רב שכבתי או למינציה. פתרונות טבעיים או סינתטיים יכולים להתאים בצורה שונה עבור בית עם בעלי חיים. עץ אמיתי פחות מומלץ היות והוא צפוי להישרט מציפורני כלבים או חתולים. עם זאת, ריצוף סינתטי מספק הגנה טובה והוא גם עמיד לאורך זמן.

ב. אופי בעל החיים – גור כלבים או חתולים עלול להסב נזקים לריצוף אם הוא עושה את צרכיו כאשר הוא נשאר לבד בבית. במקרים מסוימים עדיף להוציא אותו לחצר, להשאיר אותו בחדר האמבטיה או להגדיל את כמות היציאות עד שהוא מגיע לבגרות. במידה והאופי של בעל החיים נוח, אין מניעה להשתמש בריצוף עץ מכל סוג.

ג. רמת שחיקה ועובי – המפרט הטכני של פרקטים תורם רבות לשאלה האם מומלץ להתקין אותם בבית עם בעלי חיים. רמת שחיקה 4AC ועובי של 8-10 מ"מ לפחות ישפרו את העמידות של הריצוף. הם יבטיחו שמירה על תקינות העץ לאורך זמן וגם ימנעו שחיקה או בלאי.

פתרונות עבור בית עם בעלי חיים

מי שחי בבית עם בעלי חיים ורוצה לעזור בשמירה על הריצוף יכול להשתמש בטיפים יעילים ומוכיחים. הטיפ הראשון הוא להניח שטיח בחדר השינה, בסלון או באיזורים בהם בעל החיים מסתובב וכך למנוע את החלקות. במידה ורעשי הטיפוף מפריעים, אפשר להשתמש בפתרונות בידוד עוד לפני ההתקנה של הריצוף. שנית, כדאי לנקות במהירות את משטחי הריצוף וכך למנוע חדירה של הלכלוך אל קורות העץ הטבעי או הסינתטי.

לסיכום, התייחסות נכונה לפתרונות ריצוף תאפשר גידול בנחת של בעלי חיים. לא כדאי לוותר על בעלי חיים או על הריצוף ואפשר לשלב ביניהם. הדבר החשוב הוא להשקיע בבחירת ריצוף איכותי עם מפרט טכני מתאים, העולה בקנה אחד עם האופי של בעל החיים וסגנון התנהגותו ברחבי הבית.