היכן נאחסן את האביזרים והאוכל של בעל החיים שלנו?

כלב מאולף

אם אתם מגדלים בבית כלב או חתול בתור חיות מחמד, אתם בוודאי מודעים לכך שלצד האימוץ שלהם, אתם צריכים לדאוג לא רק למקום עבורם – אלא גם למקום עבור כל הציוד הנלווה שאתם צריכים. מדובר בין השאר על צעצועים, עריסות, ומעל לכל – המזון שלהם. ישכלב מאולף לזכור שכמו כל אדם אחר במשפחה, גם את הציוד של בעל החיים יש לשמור היטב כדי שהוא לא יפגע, וכידי שהגישה אליו תהיה נוחה עבורכם, אך מהצד השני – שלבעל החיים עצמו לא תהיה גישה אליו (דמיינו מה יקרה לכלב שיצליח לקבל גישה מלאה לאוכל שלו). לכן, הנה כמה טיפים עבור אחסנה חכמה של ציוד ומזון לבעלי חיים, שקל מאד ליישם בבית.

הפתרונות שבהחלט אפשר לאמץ

  • אחסון מזון יבש – זהו בעצם האתגר הגדול ביותר בכל בית , כי הכלבים והחתולים ינסו להגיע למזון שלהם ולאכול אותו בכל הזדמנות, ומעבר לכך, מזון יבש שלא נשמר היטב עלול להתקלקל עם הזמן ולאבד מערכו התזונתי. לכן, יש לשמור על כמה כללים. יש לדאוג שהמזון היבש יהיה תמיד בתוך השקית שלו. את השקית עצמה, כדאי לאחסן בתוך מיכל אחסון סגור היטב באופן הרמטי – וישנן יחידות אחסון מיוחדות שנמכרות בדיוק למטרה זו. את המיכל עצמו כדאי למקום במקום בבית שאין בו גישה ישירה לקרני השמש, ושהוא יבש יחסית. זכרו כי לחות היא בעייתית, שלא לדבר על רטיבות, ולכן כדאי לחשוב על מקום טוב בהתאם. חישבו גם על מקום שלבעל החיים לא תהיה גישה פשוטה אליו, ושהוא כמובן לא יוכל לפתוח את מיכל האחסון.
  • אחסון מזון רטוב – מזון רטוב קל יותר, אך ממילא משך הזמן שלו הוא קצר יחסית. כל עוד המזון הרטוב סגור ולא נפתח אפילו פעם אחת, אפשר לשים אותו באחד מהארונות בבית. אחרי שפותחים את המזון הרטוב, בהנחה שכלב או החתול אל סיימו הכל ונתתם להם מנה חלקית – מעבירים את מה שנשאר בשקית או בקופסה לתוך המקרר. בתוך המקרר יש לשמור על המזון הרטוב כשלושה ימים לכל היותר, ואם לא נתתם עד אז את מה שנותר – יש לזרוק לפח מחשש לפגיעה בטריות.
  • היכן לשמור צעצועים? – גם כלבים וגם חתולים אוהבים מאד צעצועים, אבל איך אתם תשמרו עליהם שהם לא ילכדו לאיבוד מתחת לספה? רצוי מאד לרכוש קופסת פלסטיק גדולה עם מכסה שאפשר לסגור היטב. בתוך קופסה זו, קל מאד לאחסן את כל הצעצועים של בעלי החיים שלכם. אל תשכחו תמיד לסגור היטב את הקופסה, כי אחרת החיות פשוט יוציאו משם את הצעצוע ויקברו אותו היכן שהוא מבלי שתשימו לב.

שומרים על הסדר בבית

באמצעות שמירה על הכללים הללו, תוכלו לבצע אחסנה מעולה כל הפריטים של חיות המחמד, ליהנות מכל רגע איתם, וגם לשמור על סדר וניקיון.