הפרעות אכילה אצל כלבים

הפרעות אכילה אצל כלבים

הפרעות אכילה אצל כלביםחיות מחמד עלולות לסבול מהפרעות אכילה שגוררות בעיות התנהגות וסיבוכים רפואיים. יחד עם זאת, הטיפול בהפרעות אכילה אצל כלבים שונה מהטיפול המקובל בקרב בני אדם. ראשית, ההפרעה יכולה לבוא לידי ביטוי בסירוב לאכול או לחילופין באכילת יתר לא שגרתית. שנית, הסיבות עלולות להיות קשות לזיהוי היות ומטבע הדברים הכלבים לא יכולים להתלונן.

גם חוסר תיאבון, או בליעה של צואה כתוצאה מסקרנות או מתח, נחשבים הפרעות אכילה אצל כלבים. כאשר הכלב אוכל את המזון מהר מדי הוא גורם לעצמו בעיות עיכול והסיבה לכך היא בעיקר מתח, חרדה או תחושת חוסר ביטחון. מעבר לכך, לעיתים קרובות מתבצע טיפול בהפרעות אכילה אצל כלבים בעקבות גורמים כגון:

  • מחלת סוכרת
  • בעיות הורמונליות
  • חוסר בפעילות גופנית
  • חוסר גירוי מנטאלי
  • סקרנות יתר

טיפול בהפרעות אכילה אצל כלבים

יש סימפטומים המעידים על הצורך בטיפול בהפרעות אכילה אצל כלבים. הסימפטום הברור ביותר הוא עלייה או ירידה במשקל ללא סיבה נראית לעין. סימפטום אחר הוא בעיות עיכול מהסוג של הקאות, שלשולים או עצירות. חוסר עניין בפעילויות, דיכאון ושריטות, נשיכות או לעיסה של העור עקב שעמום גורמים להפרעות אכילה אצל כלבים, כאשר במקרים קיצוניים הסימפטומים מופיעים בדמות נשירת שיער או צמא מוגבר.

האבחון של הפרעות אכילה אצל כלבים מבוסס על ניטור ההתנהגות אצל הכלב. מבחינת הטיפול עצמו, האפשרויות כוללות המלצות על פעילות גופנית והענקת גירויים מנטאליים חדשים. יש גם מקרים בהם הפרעות אכילה נפתרות ללא טיפול. מקרים אלו נפוצים בקרב גורים או גזעים מסוימים של כלבים הגדלים ללמוד ולהבחין בין מזון ופריטים אחרים. בכל מקרה, אין להקל ראש בתופעה של הפרעות אכילה אצל כלבים וכדאי לטפל בהן מוקדם ככל האפשר.

 

המאמר באדיבות:

חווית הכלבים – פנסיון לכלבים בשרון ושירותי אילוף כלבים.