טיפול בעזרת כלבים

טיפול בעזרת כלבים

 

טיפול בעזרת כלבים

טיפול בעזרת כלבים לבעיות קשב וריכוז

כאשר ילדים ובני נוער סובלים מבעיות קשב וריכוז, הדבר עלול להשפיע עליהם לשלילה בכמה מישורים שונים. מעבר לקושי שמתבטא בבית הספר, הרי שישנם גם קשיים נפשיים שעלולים להתלוות לכך – תחושה של חוסר מסוגלות, של בטחון עצמי נמוך, וקושי ביצירת קשרים חברתיים – כל אלו עלולים להקשות מאד על הילד או הנער, ויכול כמובן גם להיות מעמסה על ההורים ועל המשפחה עצמה. חשוב מאד לדעת עם זאת, שכיום יש טכניקות רבות לטיפול בבעיות קשב וריכוז, שלא משלבות בהכרח רק טיפול תרופתי.

מדובר למעשה, על טיפול בעזרת כלבים. מדובר על טיפול ייחודי שמוכיח את עצמו – ובניגוד לטיפול תרופתי (שלעתים הוא כמובן חיוני מאד), הוא מאפשר לילד תחושה של העצמה ומסוגלות, ובכך מאפשר לו להתמודד בעצמו עם התסמינים ולהתגבר על הקשיים. איך בעצם זה מתאפשר.

 

היתרון המדהים של הכלבים בטיפול

  • קבלת אחריות – כאשר הילד מגיע לתוכנית של טיפול בעזרת כלבים, הוא מבחינתו צריך מעתה ואילך לדאוג לכלב בעצמו. יש לזכור שבעלי חיים באופן כללי, בניגוד לבני אדם, הם יצורים חסרי ישע, בוודאי באופן יחסי. הכלב למעשה, תלוי לחלוטין בילד או בנער עם הפרעת הקשב והריכוז. על הילד לדאוג לכלב מבחינת התזונה שלו, לדאוג להוציא אותו לטיולים, לדאוג שיעשה את צרכיו בחוץ, לחנך אותו לפקודות, וכיו"ב. למעשה, מילת המפתח פה היא אחריות – תוך זמן קצר מאד, הילד כבר חש אחראי מאד על הכלב, ומבין כי יש קשר ישיר בין הפעולות שלו לבין ההתנהגות של הכלב. מאחר שפעמים רבות אצל ילדים עם הפרעות קשב וריכוז יש בעיה של אימפולסיביות – הרי שהטיול בכלב והאחריות שמתלווה לכך, עוזרים להקטין את האימפולסיביות, ולמעשה הילד לומד לשלוט על תחושותיו ורגשותיו, והוא אפילו לא חש בכך!

 

  • תחושת מסוגלות והעצמה – ילדים ובני נוער רבים אשר עברו סדנאות של טיפול בעזרת כלבים, הרגישו כי מצבם הנפשי משתפר באופן ניכר. הסיבה לכך היא שבעצם היכולת ליצור את הקשר עם הכלב, וכמובן להיות אחראי עליו, הם שיפרו את תחושת המסוגלות שלהם. לעומת הלימודים, שם הם לעתים מרגישים שהם האחרונים בכיתה ושקשה להם – הרי שהם חשים שכעת יש תחום שהם מצטיינים בו. לעתים קרובות, אותם ילדים ובני נוער גם מקבלים תגובות חיוביות מאד מהסביבה על כך שהם מטפלים היטב בכלב שלהם, והדבר מחזק מאד את הביטחון העצמי שלהם. מאחר שכזכור, לבעיות קשב וריכוז יש לעתים השלכות נפשיות קשות של תחושת חוסר בטחון עצמי, ברור כיצד הטיפול באמצעות כלבים יכול להיות פתרון מעולה.

 

  • פיתוח אמפתיה – לעתים קרובות, כחלק מההתמודדות עם בעיות הקשב והריכוז, הילד עצמו מתקשה בפיתוח אמפתיה כלפי הזולת – משום שהוא שקוע בעצמו בבעיותיו ובתחושות הקשות שהוא חווה. הקשר החזק שהילד או הנער יוצרים עם כלבים כמובן הופך את הקערה על פיה. באמצעות טיפול בעזרת כלבים, הילד מתחבר ומפתח קשר רגשי חזק עם הכלב. הכלב מצדו, הוא חיה אשר יודעת להחזיר הרבה מאד אהבה לבעלים שלה, והכלב עצמו מגלה אמפתיה רבה לילד. בצורה כזו, מחזקים מאד את תחושות הרגש והאמפתיה אצל הילד – והדבר עוזר בהתמודדות היומיומית.

 

היכן הטיפול מתבצע?

אתם מוזמנים להגיע אל "מקום בטבע" – פנסיון ייחודי לכלבים, אשר מפעיל גם תוכנית ייחודית לטיפול בבעיות קשב וריכוז בעזרת כלבים. את התוכנית מובילים אנשים עם השכלה בתחום הפסיכותרפיה, וניסיון בעבודה עם כלבים. הצוות המסור שלנו ישמח לסייע לכם – וכמובן גם הכלבים ישמחו לקבל את פניכם!