טיפים לשמירה על ניקיון של בעלי חיים בעת טיול בשטח הפתוח

ניקיון
ניקיון
לצאת לטיול ארוך עם הכלב שלנו זו תמיד הנאה גדולה, שיש בה גם לא מעט אחריות

כשאנחנו יוצאים לטיול של יום או יותר מחוץ לבית, במקרים רבים נרגיש כאילו אך מתבקש להביא איתנו את הכלב שלנו. אחרי הכל, בניגוד לחתולים ולחיות בית אחרות, מרבית הכלבים משתוקקים לצאת לאוויר הפתוח ולחוות את העולם כמה שיותר, וטיול מבוקר מחוץ לבית, יחד איתנו, יכול להיות עבור הכלב חוויה מרתקת ומהנה שאין כדוגמתה. עם זאת, אחת ההסגות העיקריות לגבי הוצאה של הכלב לטיול שכזה היא כל מה שקשור לניקיונו, ועל שמירה על ניקיון הכלב גם בזמן הטיול.

כיצד נשמור על ניקיון בעל החיים כשאנחנו יוצאים איתו לטיול מחוץ לבית?

  • בתור התחלה, חשוב להדגיש שדווקא כאשר אנחנו יוצאים עם הכלב לטיול של ממש, המשמעת שלו היא חשובה במיוחד והוא צריך להבין את הגבולות שלנו כבעלים שלו בצורה הטובה ביותר. הכלב צריך להכיר את הטריטוריה שבה מותר לו לשהות, ולהכיר גם נקודות תורפה אליהן אסור לו להגיע. עד אז, הכלב יהיה כמובן קשור אלינו ויישן בנוחות באוהל. כך נוכל להיות בטוחים שהכלב לא מתלכלך יתר על המידה.
  • בכל מקרה, מומלץ להתחמק מכניסה של הכלב למים אלא במצבים שהם בגדר חובה. כלב רטוב כמעט תמיד שווה גם כלב מלוכלך, וזה בדיוק הלכלוך ממנו אנחנו מנסים להימנע ברגע זה.
  • בטיול של יותר מיום אחד אסור לנו להתבייש ואנחנו צריכים להביא מברשת גם עבור הכלב, ולהבריש את שערו בשביל להסיר ולפתוח קשרים ולכלוכים.

כמובן שאפשר גם לתת לכלב שלנו קצת להתפרק ולהתלכלך – בסופו של דבר, הוא כלב

הכלב שלנו יפיק את ההנאה הגדולה ביותר שלו, ככל הנראה, מחופש פעולה גדול ככל האפשר ומיכולת לרוץ ולהשתולל באוויר הפתוח. אם לא ניתן לו מעט יד חופשית לעשות זאת, הרי שהדבר יהיה בחזקת "תפסת מרובה – לא תפסת". ברגע שבו ניתן לכלב להשתולל מעט במרבים פתוחים, גם אם הוא יהיה מלוכלך מעט, הרי שמבחינת ההנאה שלו אין דבר גדול יותר.