כיצד מבצעים הדברת פרעושים בקיץ?

הקיץ הגיע, ואיתו פעמים רבות, מגלים בעלי הכלבים, שיש פרעושים שמתחילים להיות לא רק על הכלב עצמו – אלא גם בכל חלקי הבית! מדוע בעצם, הפרעושים מגיעים דווקא בקיץ? ככל הנראה הסיבה היא שבקיץ אנו נוטים לצאת לטיולים ארוכים יותר עם הכלבים, ולכן פוטנציאל ההידבקות הוא גבוה הרבה יותר. אם כך, ברור שאנו צריכים להזמין שירות של הדברת פרעושים במיוחד בחודשי הקיץ. כיצד מבצעים את ההדברה, ומה מיוחד במקרה של הפרעושים?

 

כל מה שרציתם לדעת על הדברת פרעושים

●       אתגר הגלמים – בביצוע הדברת פרעושים קיים אתגר לא קטן. ההדברה של פרעוש בוגר היא פשוטה מאד, ויש חומרי הדברה שאינם רעילים לכלב הדברת פרעושיםולבני אדם, שיחסלו אותם. אולם, יש בעיה באשר לביצים והגלמים של הפרעושים – נגד אלו אין חומרי הדברה אפקטיביים, שלא יהיו רעילים במיוחד לסביבה כולה, ומכאן שהם גם יבקעו לאחר זמן מה.

●       הדברה חוזרת – על כן, במידה ואתם מזמינים שירות של הדברת פרעושים בחודשי הקיץ, יש לקחת בחשבון שלא מדובר על הדברה אחת בלבד. ההדברה מתקיימת ברוב המקרים בשני סבבים, בהפרשים שנעים בין שבוע לשבועיים (תלוי בכמות הפרעושים הראשונית שיש). כך בעצם, בסבב הראשון הפרעושים הבוגרים מתים, ובסבב השני נותרו רק הפרעושים הבוגרים שבסבב הקודם היו גלמים (מבלי שיש גלמים חדשים בינתיים כי הפרעושים הבוגרים הוותיקים מתו כאמור), וכעת ההדברה שלהם תפתור את הבעיה.

●       טיפול בכלב – יש לזכור שמעבר לשירותי הדברת פרעושים, יש גם לטפל היטב בכלב ולמנוע את הופעת הפרעושים בשנית. יש לסרק אותו ולנקות אותו עם תכשירים ייעודיים, יש לשים לב לאילו כלבים הוא נחשף, וכן להצמיד אליו קולר נגד פרעושים.

 

עוברים את הקיץ בשלום

יש לציין שכל עוד מקפידים מלכתחילה על דרכי המניעה השונות, ובמקביל גם מטפלים מהר בפרעושים במידה ואלה צצים – כך ממילא פוחתים הסיכויים שאתם תסבלו בהמשך ממכת פרעושים בבית.