כל היתרונות של סוגי כלבים קטנים

אנו רואים שיש לא מעט אנשים, שכאשר הם עומדים לאמץ או לקנות כלב – יש להם נטייה לחפש סוגי כלבים קטנים. לכלבים הקטנים יש כמובן כמה יתרונות חשובים מאד – הם נוטים באופן טבעי ללכלך פחות, והם גם פחות מכבידים עליכם כשהם עולים עליכם. מדובר לעתים קרובות גם על כלבים שהם פיקחים יותר מאחרים, והם כמובן גם נאמנים מאד – לעתים עד נאמנות מוחלטת לגמרי. עם זאת, חשוב מאד להכיר אילו סוגי כלבים קטנים יש, כי מעבר לעובדה שהם קטנים – יש בכל זאת הבדלים בין הסוגים והגזעים השונים. אז איזה סוגים פופולריים יש, ומה חשוב לדעת עליהם?

כמה סוגים נפוצים של כלבים קטנים

כלבים קטניםפודל

לא כל הפודלים הם קטנים, אבל אין ספק שהם תוספים מקום של כבוד ברשימה של סוגי כלבים קטנים, בשל כמה סוגים ספציפיים של פודלים קטנים. התכונה שמאפיינת את הפודלים יותר מכל, היא דווקא החוכמה שלהם – מדובר על אחד מהגזעים החכמים ביותר שיש, והם מתקשרים באופן מדהים עם הבעלים שלהם. כמו כן, בניגוד לכלבים קטנים אחרים, הפודלים גם נחשבים לגזע רגוע מאד, ונוח מאד לאילוף.

פקינז

מקורו של הפקינז הוא מהצד השני של העולם – ומדובר על כלב סיני במקור. עם זאת, בשנים האחרונות הפקינז מתקבל באהדה עצומה במערב. בתחילה הם הובאו לפה ככלבי שעשועים בזכות המראה הייחודי ופרוותם יוצאת הדופן, אולם עד מהרה הם גם הפכו לחיות מחמד. מדובר על כלב צייתן וממושמע במיוחד, שעוקב אחרי בעליו לכל מקום. יש לקחת בחשבון שמדובר על גזע שנוטה לסבול מבעיות רפואיות, יותר מגזעים אחרים של כלבים קטנים.

שנאוצר

הגזע הגרמני הקטן נחשב לפופולרי במיוחד כבר שנים רבות. למרות שהם קטנים, הרי שתפקידם המסורתי היה דווקא בשמירה על הבית, בשל עקשנותם, והיכולת שלהם לזהות פולשים זרים, ולהבדיל אותם מאנשים ידידותיים. השנאוצר, בשונה מכלבים קטנים לא נובח כך סתם, אך יש לקחת בחשבון שהוא מאד טריטוריאלי, ולכן כאמור הוא נובח כשהוא חש שאדם זר פולש לשטחו. השנאוצרים קלים מאד לאילוף, חכמים, ומסתדרים בצורה נהדרת עם ילדים.

צ'יוואווה

הכלבים הללו שהגיעו ממקסיקו, הם בעלי מראה מצחיק ומסקרן מאד. הגזע עצמו נחשב לגזע מאד סקרן, שאוהב לסקור את סביבתו, וגם פתוח מאד להכיר סביבות חדשות, והדבר בהחלט מסייע כאשר יוצאים איתו לטיולים. הצ'יוואוות נחשבים לקלים יחסית לאילוף, אך יש לקחת בחשבון שיש להם נטיה טבעית להתחבר רק עם בני מינם, ולכן הם לעתים תוקפניים כלפי גזעים אחרים. לכן, כדאי לתת להם לשחק עם כלבים אחרים עוד כשהם גורים, כדי להגביר את ביטחונם.

כל סוג שרק תרצו

סקרנו מספר סוגי כלבים קטנים שנחשבים לאהובים במיוחד בישראל ובעולם. חשוב לקחת בחשבון שכל כלב הוא כמובן עולם ומלואו, וכל כלב יביא לכם אושר רב. אתם מוזמנים עם זאת, לבחור את סוג הכלב שמתאים לכם ולאופייכם יותר, וכך ליצור קשר מושלם.