למה עדיף לאמץ כלבים מאשר לקנות אותם?

אימוץ כלב

חובבי הכלבים שרוצים להכניס הביתה ואל החיים כלב או כלבלב מוצאים את עצמכם מתלבטים בין שתי אפשרויות שונות. האפשרות האחת הינה לאמץ כלב. אימוץ של כלב המגיע מעמותת חיות או מאנשים שכלבתם המליטה ומחפשים בית חם לגורים. אפשרות שניה שעומדת על הפרק היא – קניה. ישנם גורמים אשר מציעים למכירה כלבים שונים, על פי רוב גזעיים. לפעמים הכלבים הללו נמכרים עם תעודות המעידות על ייחוס. הטענה שלנו היא שעדיף בהרבה לאמץ כלבים. זה עדיף ביחס לקניה ויש לכך גם הסברים מאוד חשובים.

אימוץ מציל חיים

ברוב המוחלט של המקרים, אנשים שניגשים אל האפשרות של רכישת כלב לא באמת רוצים כלב שישתתף בתחרויות ויזכה בגביעים ובפרסים. בדרך כלל, המטרה היא ליהנות מחבר של אמת. אנו בהחלט לא נטען לעולם שיש פסול בכלב, הוא תמיד ידידו של האדם, גזעי או לא גזעי. אבל יש פרט מרכזי שכל אוהב חיות חייב לזכור ברגע שהוא מתכוון לשלוף את הארנק ולשלם כסף רב בתמורה לכלב. כאשר רוכשים כלב בעצם מוותרים על אימוץ של כלב שבדיוק באותו הזמן מחפש בית חם.אימוץ כלב

האם אתם יודעים מה קורה לאותם הכלבים שמחפשים בית חם ולא מוצאים? אין ספק כי גורלם רע ומר. חלק מאותם כלבים מוצא את עצמו נזרק לרחוב. כלבים שמגיעים ישירות לעמותות ולא מאומצים נידונים למעשה לעונש מוות, על לא עוול בכפם. בכלביות ובעמותות, כלבים שאינם נאספים ומאומצים בתוך זמן לא רב מומתים. כל זאת, חייבים להדגיש, גם אם הם בריאים לחלוטין, גם אם הם ידידותיים, חברותיים ולעולם לא נשכו או תקפו וגם אף פעם לא יעשו דבר מסוג זה.

כלב זה לא מוצר מדף

אין ספק שעובדת ההמתה בפני עצמה, העובדה שכלב שלא מאומץ מומת על לא עוול בכפו מחייבת כל חובב כלבים שרוצה כלב לאמץ ולא לקנות. אבל מלבד עובדה זו יש עוד כמה דברים נוספים. כל מי שאוהב כלבים, כל מי שהביט לכלב לתוך העיניים, יודע עד כמה שהחיה הזאת אנושית במובן הטוב של המילה. בדרכו, הכלב אנושי לא פחות מאיתנו ויש אומרים אפילו יותר.

כאשר מישהו מוכר כלב, הוא מתייחס אליו כאל מוצר, כאל סחורה. יש אפילו משווים עניין זה לימים האפלים שבהם נהגו לסחור בבני אדם בתור עבדים. מי שבוחר לקנות כלב ולא לאמץ מעודד בעצם את הגישה הזאת. הוא מעודד את הרעיון שכלב הוא סחורה וכי החיים שלו נמדדים בכסף. למעשה, אפשר לקחת את העניין הזה צעד נוסף קדימה ולטעון כי כאשר קונים כלב מעודדים תעשייה שלמה של "יצירת" כלבים גזעיים. ישנה תעשייה של הרבעת כלבים לצרכי מסחר וכמו כל תעשיה, יש לכך צדדים לא ממש יפים ולא ממש מעודדים. אז אתם עדיין רוצים לקנות?

כלבים גזעיים אינם שווים יותר

אם כל הטיעונים שהעלנו עד כה לא היו מספיק משכנעים, אז יש לנו דבר נוסף לומר לכם. לא רק מבחינה מוסרית כלבים גזעיים שמוכרים בחנויות או בחוות הרבעה אינם שווים יותר. גם מבחינה כלכלית יבשה, אין שום סיבה ואין שום טעם להוציא את הארנק ולשלם הרבה מאוד כסף כאשר כלבים שמחכים לבית חם מחכים לכם בחינם. ויש כל כך הרבה כלבים כאלה שהלב נחמץ. יש כל כך הרבה כלבים שמשוועים לבית, למשפחה אוהבת, לבעלים שיאסוף אותם הביתה ויאהב אותם והם יאהבו אותו בחזרה.

המאמר באדיבות ערן פולק (מידע נוסף)