מדוע לא מומלץ לצבוע את פרוות הכלב?

שאל את הוטרינר

נכון שרואים את זה יותר ברחוב (אוקיי, בעיקר בתל אביב וגבעתיים) ושבשנים האחרונות זה הפך לסוג של טרנד. אבל האם לצבוע את פרוות כלבכםשאל את הוטרינרזה באמת כדאי? בעלי כלבים המעוניינים לצבוע את פרוות הכלב שלהם, עושים זאת בדכ למען האסתטיקה של הכלב בשילוב עם סתם גחמה פרטית שלהם, לאחר שראו אצל הכלב של החבר/ה, או השכנ/ה. בעיני רוחם, הם באמת חושבים שהכלב יהיה יותר פופולרי בגינת הכלבים בפעם הבאה שהלברדור השכונתי ירחרח אותם, במידה ופרוותם תעטה פסים ורודים או ירוקים… אך, אם תפנו אל כל וטרינר בגבעתיים ובכלל, הוא יסביר לכם באופן מידי, שמדובר על דבר אשר רצוי מאד להימנע ממנו. לצערנו, עשרות אנשים מגיעים אל וטרינר בגבעתיים בכל שנה ושנה, משום שהם צבעו את פרוות הכלב שלהם – ולאחר מכן הכלב סבל מבעיות שונות. אם כך, למה צביעת הפרווה היא בעייתית כל כך?

אז למה זה לא מומלץ? 

  • תגובה אלרגית פעמים רבות כשצובעים את פרוות הכלב, הוא מפתח תגובה אלרגית שגורמת לגירוי חריף בעור ואף למחלות עור. כמובן שעל כל תכשיר צבע כתוב שאסור להשתמש איתו בכלב עם אלרגיות – אך פעמים רבות אין שום דרך לדעת שהכלב אלרגי באופן ספציפי לחומר שנמצע בצבע לפרווה, ורק אחרי שתבקרו אצל וטרינר בגבעתיים תבינו מה הבעיה.
  • שימוש לא נכון – אין פיקוח של ממש על כל התחום של צביעת פרוות כלבים. כל אדם יכול לציין כיום שהוא מומחה בתחום ולפתוח מספרה לכלבים. בפועל – אתם לא יודעים באיזה חומר הוא משתמש ולא יודעים האם הוא בטוח לשימוש ועומד בתקנים. כמובן שאפשר לתבוע אותו לאחר מכן – אבל הדבר לא עוזר לכלב המסכן, שיעבור מגוון טיפולים אצל וטרינר בגבעתיים לצורך ריפוי.
  • פחד מתשומת לב כלבים רבים אינם אוהבים כשתשומת הלב מרוכזת בהם – ממש כמו שיש בני אדם שלא אוהבים זאת. אם צבועים להם את הפרווה כולם מסתכלים עליהם – והדבר עלול להכניס אותם לחרדות וחוסר נעימות. חבל לגרום זאת לכלב שלכם.

לא כל מה שטוב לך, טוב גם לכלב שלך

לסיכום, כמו שכל וטרינר בגבעתיים יסביר לכם – חבל מאד לצבוע את פרוות הכלב שלכם. אנו מבטיחים לכם, שהכלב שלכם יפה ומושלם ממש כמו שהוא. תנו לצבע הטבעי שלו לגדול, ואת הצבע – תשאירו לבני האדם.