מהם ימי אימוץ כלבים?

תמיד רציתם לאמץ כלב, אבל האמת היא שלא תמיד אתם מוצאים לכך את הזמן. מקלטי הכלבים לא תמיד נמצאים ממש בהישג יד, ולא תמיד יש לכם את הזמן לפנות שעה שלמה כדי ללכת, ולבחור את הכלב. כמו כן, לא תמיד אפשר להתרשם היטב מהכלב כשהוא נמצא בתוך סביבה של מקלט, והדבר יכול לפגוע בכושר השיפוט שלכם. בעמותות להצלת כלבים מבינים זאת היטב, ולכן הם מקפידים מפעם לפעם, לערוך ימי אימוץ כלבים. בימים הללו, המטרה היא לסייע להגברת המודעות למצבם של הכלבים חסרי הבית, ולמצוא להם בעלים חדשים – בתנאים שיקלו הרבה יותר על הבעלים הפוטנציאליים לבוא ולסקור את הכלבים השונים. איך זה נערך?

[symple_testimonial by=""]אמצו אותי! כדאי לכם[/symple_testimonial]

כלב לאימוץ

כל התנאים של ימי האימוץ

  • מיקום נוח – ראשית, המיקום של ימי אימוץ כלבים הוא פעמים רבות מיקום ששונה מזה של מקום המקלט עצמו. לא פעם מדובר על מתחמים ציבוריים – פארקים, אוניברסיטאות, בתי ספר, וכיו"ב. אלו מתחמים גדולים ופתוחים, בהם תוכלו לראות את כל הכלבים כשהם משוחררים, וכך ליצור איתם קשר אישי יותר, לראות אותם בפעולה, ולדעת מי מהם יוכל להתאים לכם.
  • זמנים – ימי אימוץ כלבים נערכים לאורך רוב שעות היום, לרוב מהבוקר עד הערב. כמו כן, בעוד שמקלטי החיות לרוב סגורים למבקרים בזמן השבתות, דווקא כאשר אנשים פנויים יותר – הרי שימי האימוץ מתקיימים גם בימים אלו (אך לא רק, לידיעת כל הדתיים שבינינו). כך, אנשים רבים יכולים סוף כל סוף לבוא, ולבדוק את הכלבים השונים כשיש להם באמת זמן פנוי, והם פטורים מעבודה, לימודים, טיפול בילדים וכו'.
  • מסירת כלבים – ימי אימוץ כלבים מהווים גם מסגרת עבור אנשים למסור את הכלבים שלהם לאימוץ, במידה והם לא יכולים לגדל אותם. יש כמובן לגלות הבנה כלפי אנשים אלו – פעמים רבות הם עושים זאת עקב מעבר לארץ אחרת, שינויים בהרכב המשפחתי, קשיים כלכליים, וכיו"ב. החשוב הוא לגלות כלפיהם כלפי הכלבים אמפתיה, וכמובן לאמץ אותם. כך בעצם, אתם יכולים להציל במהירות כלב, ולחסוך לו את החוויה של מקלט, שהיא לא תמיד נעימה לכלבים.
  • ליווי אישי ותמיכה – במהלך ימי אימוץ כלבים, אתם כמובן לא תעמדו לבדכם עם הכלבים. אנשי העמותה שמארגנת את יום האימוץ ילוו אתכם לכל אורך התהליך. הם יוכלו לספק לכם הסברים מלאים על הכלבים, יסבירו לכם מה ההיסטוריה הרפואית שלהם, ומה התכונות שמאפיינות אותם, וכך תוכלו לקבל את ההחלטה המתאימה.

האם חייבים לבחור?

חשוב להבין שהעמותות שמארגנות ימי אימוץ כלבים כמובן מצפות שכמה שיותר אנשים שיגיעו – גם יצאו מהיום עם כלב שהם אימצו. עם זאת, אין בכך כמובן חובה. ימי האימות פתוחים לקהל הרחב, ואין שום צורך להירשם אליהם מראש. אתם חופשיים לבוא ולסקור את הכלבים השונים, לראות מי מוצא חן בעיניכם, ולאחר מכן לחזור הביתה, להתלבט ולחזור למקלט בזמנכם הפנוי, ולאמץ את הכלב. עם זאת – קחו בחשבון שבמקרים הללו, אולי מישהו אחר כבר ייקח את הכלב לפניכם, ולכן כדאי לכם לבחור את הכלב כבר ביום האימוץ עצמו.

לקריאה נוספת אימוץ כלבים