מה עושים במקרה של נשיכת כלב?

כלב

הכלב הוא אמנם חברו הטוב ביותר של האדם, אבל יש מקרים שבהם כלב מסוים ינשוך אתכם. בחלק מהמקרים, מדובר על נשיכת כלב בבעלותכם, והדבר נחשב פחות מסוכן. אם מדובר על כלב זר ברחוב שאינכם מכירים, ועל אחת כמה וכמה כלב ללא בעלים – המצב הוא מסוכן יותר, ויש לנקוט בצעדים אחרים. כך או כך, מאחר שנשיכת כלב איננה נעימה בכל מקרה, הנה הצעדים שכך תדעו לנקוט בהם בכל מצב.

איך מתנהלים לאחר הנשיכה?

● נשיכה של הכלב שלכם – אם מדובר על נשיכה של כלב בבעלותכם, המצב כאמור פחות חמור. במקרה כזה של נשיכת כלב חשוב לקבל טיפול ראשוני לפצע. יש לגשת לברז הקרוב ולשטוף את האזור הנשוך היטב במים וסבון. הדבר מסייע לסלק כל מיני חלקים זרים שעלולים לזהם את האזור. בשלב זה עדיין אין חובשים את הפצע. לאחר שהאזור נשטף היטב יש ללחוץ על האזור הפצוע כדי להפסיק את זרימת הדם. לרוב תוך רבע שעה הפצע יפסיק לדמם, ואז אפשר לחבוש את הפצע. אם הוא חמור מאד אפשר להשתמש בחומר מחטא.כלב

● נשיכה של כלב זר – אם מדובר על נשיכת כלב זר לגמרי שאינכם מכירים, חשוב מאד לפנות במהירות לטיפול רפואי, שכן אין לדעת האם הכלב נושא מחלות. כטיפול ראשוני בינתיים יש כאמור לשטוף את הפצע היטב ולעצור את הזרימה, ותו"כ יש לפנות למיון. שימו לב! אם מדובר על נשיכת כלב שלאחריה האדם הנשוך חש בלבול, הלם והדימום לא עוצר לאחר רבע שעה – יש חשש לכלבת וחובה להזמין ניידתטיפול נמרץ!

 

לקבל טיפול מהיר ויעיל

שימו לב שיש מקרים רבים שבהם בכל מקרה לאחר נשיכת כלב יש לפנות לטיפול נמרץ, גם אם מדוברעל הכלב שלכם. כך אם מדובר על אנשים חולי סוכרת או איידס, או במידה ומדובר על פצע קשה מאד  ועל חשש כבד לזיהום, או שהדימום לא עוצר כלל.