ניקיון הבית ובעלי חיים

ניקיון בבית עם בעלי חיים

ניקיון בבית עם בעלי חייםגידול בעלי חיים מבטיח חוויה נהדרת לכל בני המשפחה. כלבים, חתולים ובעלי חיים אחרים משנים את הדינאמיקה בתוך הבית ומכניסים הרבה שמחה ואושר. יחד עם זאת, גידול של בעלי חיים מטיל עלינו לא מעט אחריות. אחד הקשיים הבולטים הוא לדאוג לניקיון של הבית ולשמירה על היגיינה. זו פעילות קשה מכפי שנהוג לחשוב, בעיקר בבתים עם שטיחים.

הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לכם לשמור על ניקיון הבית עם בעלי חיים:

א. הכל מתחיל בחינוך – במידה ויש לכם כלב, השקיעו בחינוך ובאילוף כבר מגיל צעיר. התאזרו בסבלנות אך הישארו נוקשים. עודדו את הכלב בצורה חיובית לבצע את צרכיו מחוץ לבית. הקפידו על טיולים מרובים בשבועות הראשונים לחייו של הכלב וכאשר הוא עוד גור, ושמרו על שעות קבועות. לעומת זאת, אם יש לכם חתול תצטרכו לרכוש ארגז חול ייעודי לעשיית הצרכים.

ב. מעורבות של אנשי מקצוע – יש הרבה מקרים בהם אנו זקוקים למעורבות של אנשי מקצוע על מנת לשמור על ניקיון בית עם בעלי חיים. אם הכלב עושה את צרכיו על השטיח ניתן לנקות אותו במהירות כדי למנוע חדירה של כתמים, אך עם זאת מומלץ לשקול אפשרות של ניקוי שטיחים מקצועי. ניקוי כזה יחזיר את השטיח לקדמותו ויחסוך נזקים בלתי הפיכים.

ג. יצירת הרגלים – הרגלים של שמירת ניקיון בבית עם בעלי חיים יעזרו לכם ולבני המשפחה. הרגלים אלו הם בין היתר לטאטא את הבית מדי יום, לשטוף אותו אחת לשבוע ולהזמין שירותי ניקיון אחת לחודש לפחות.

 

התמורה שווה את ההשקעה

אין סיבה להיבהל מדרישות הניקיון בבית עם בעלי חיים. המאמץ שווה את ההשקעה והתמורה מובטחת. בסופו של דבר, קל להתרגל לשמירה על בית נקי גם אם יש בו כלבים או חתולים.

הניקיון הוא חלק מגידול בעלי חיים. הורים לילדים יכולים ללמד אותם בצורה כזו על נטילת אחריות ולשתף אותם במערכת קבלת ההחלטות. בנוסף, אם שומרים על בית נקי בעזרת אנשי מקצוע ניתן למנוע הצטברות של לכלוך.