סוגי אוכל לכלבים

לגדל כלב זו חוויה מיוחדת והנאה אדירה, ולצידה יש גם אחריות גדולה. אנחנו רוצים שהכלב שלנו יקבל את התנאים הכי טובים, ויהיה בריא ומאושר. בחירה של סוג המזון היא קריטית כדי לספק לכלב את כל מה שהוא צריך מבחינה תזונתית, בכמויות הנכונות. ומצד שני, להימנע מסוגי מזונות שלא בריאים לו. יש היום בשוק מגוון גדול מאוד של סוגי אוכל לכלבים, כאשר יש סוגים איכותיים ביותר, כולל התאמות לצרכים ספציפיים. ריכזנו עבורכם את הדברים הבסיסיים שאתם צריכים לדעת על המזון שדרוש לכלב שלכם.

אוכל רטוב, יבש וחטיפים

כל מי שביקר בחנות חיות ורכש אוכל לכלבים, יודע שיש חלוקה בסיסית לכמה סוגים: מזון יבש לכלבים, שמגיע בצורה של גרגרים בגדלים שונים, מזון רטוב שמגיע בפחיות שימורים ובמרקם שדומה לפטה, וחטיפים.

המזון היבש והרטוב מיועדים כדי להשביע וכדי לספק לכלב את הדרישות התזונתיות שלו – כמות פחמימות, חלבונים, ויטמינים ומינרלים. לעומת זאת החטיפים כשמם כן הם, פינוק או נשנוש שכיף לכלב לקבל, אבל החטיפים לא יכולים להיות בסיס לתזונה מאוזנת בשום צורה. אפשר להקביל את זה לאוכל שלנו, בני האדם – יש את הארוחות המסודרות שאנחנו אוכלים, ומדי פעם אנחנו נהנים מאיזה חטיף קטן, אבל במידה.

מזון רטוב או יבש?

המזון היבש הוא הפופולרי ביותר מבין סוגי אוכל לכלבים, בגלל שהוא גם מזין וגם נוח מאוד לשמור אותו. המזון היבש לא דורש קירור, ניתן לקחת אותו בקלות כאשר נושאים לטייל, והוא גם פחות מלכלך בהשוואה למזון הרטוב.

בין הסוגים השונים שנמצאים בשוק תוכלו למצוא גם מזון יבש וגם מזון רטוב שהם מומלצים, איכותיים ומזינים. ניתן כמובן גם לשלב ביניהם, או לתת מנת מזון מעורבבת.

להתאים את המזון לכלב

כמו שכל אחד מאיתנו אוהב לאכול דברים מסוימים ולא אוהב דברים אחרים, כך גם הכלב שלנו – יש מזונות שהוא יאהב יותר. אם הכלב שלכם לא אוהב סוג מסוים של מזון, חשוב שלא להתעקש איתו או לנסות "להכריח" אותו לאכול אלא לנסות אופציה אחרת.

בין סוגי אוכל לכלבים יש גם חלוקה לפי גילאים, מאחר והדרישות התזונתיות של גורים שונות מאוד מהדרישות של כלב בוגר. כן, בדיוק כמו בני אדם – תינוקות קטנטנים זקוקים להרכב אחר לגמרי של אוכל לעומת מתבגרים ולעומת מבוגרים. גם בין הגזעים השונים יש דרישות שונות, ומומלץ להתאים את סוג האוכל לכך.

במידה והכלב סובל מבעיה רפואית, פעמים רבות יש צורך לבחור בסוג של מזון שמותאם לכך.
חשוב מאוד למדוד את הכמות שנותנים לכלב, בהתאם לגזע, הגיל והמשקל שלו.

עדיין לא בטוחים איזה מזון לרכוש עבור הכלב שלכם? נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה, לייעץ ולהמליץ! VetVet Shop היא לא חנות חיות קלאסית, אלא תוספת לשירותי המרפאה שלנו. המטרה היא לשדך ביניכם לבין המזון הטוב והבריא ביותר לכלבכם.