שהייה עם כלב בממ"ד

כלב בממד

בעלי כלבים צריכים לדאוג להם גם בשעת חירום. הבעיה העיקרית היא שבמהלך מלחמות, אזעקות או אסונות טבע, לא תמיד אנחנו שמים לב לפרטים הקטנים או מקפידים על איסוף הציוד של בעלי החיים. על מנת להימנע ממצב כזה כדאי להיערך מראש אל מצב של שהייה עם כלב בתוך מקום סגור כמו ממ"ד או כל מרחב מוגן אחר.

תיק סגור וציוד עזרה ראשונה

כלב בממדבשלב הראשון יש להתאים את הממ"ד לשהייה של כלב בחירום. הכינו בממ"ד תיק סגור עם מספיק אוכל, קופסאות שימורים וכלי שתיה ומזון עבור הכלב. הכניסו אל תוך התיק גם שקיות לאיסוף צרכים, ונסו להוסיף צעצוע אהוב, עצם או כל משחק אחר שיקל עליו להתרגל אל המרחב החדש. התיק צריך להיות נפרד משאר הציוד בממ"ד, אולם מאוד חשוב לא להוציא אותו. אל תחכו לרגע האמת על מנת להכין את הציוד, ובצעו זאת דווקא בתקופות שקטות ושגרתיות. שהייה עם כלב בממ"ד יכולה להיות חוויה נהדרת ומשעשעת, אולם היא עלולה בקלות גם להפוך לסיוט. הכנת הממ"ד היא באחריותכם, ולכן עליכם להתייחס אל המשימה ברצינות.

מלבד מלאי מזון בכלים אטומים מפח, כלי זכוכית או אריזות הרמטיות, מומלץ שיהיה בממ"ד גם ציוד עזרה ראשונה. היערכו אל התסריט הגרוע ביותר, וזכרו לקחת איתכם אל הממ"ד תחבושות, משולשי בד ומחסום פה. במידה ומדובר על כלב זקן או כזה הסובל מבעיות פיזיות, קחו גם את התרופות של הכלב, ותמנעו מצב בו הוא חש חרדה או עצב.

טיפים להתאמת הממ"ד לכלב

יש עוד מספר פעולות שעוזרות בהתאמת הממ"ד לשהייה של כלב בחירום:

  1. מיטה, מקום ישיבה או מזרון – הכלב צריך להרגיש נוח בתוך הממ"ד, גם אם מדובר על שהייה בעיצומו של החורף. עליכם לדאוג שבתוך המרחב המוגן תהיה לפחות פינה אחת המוקדשת עבור הכלב. שימו בפינה הזו מזרון ישן או שמיכה עליהם הכלב יכול לשכב ולנוח. כלבים מתרגלים במהירות למקומות חדשים, אך עליהם לחוש שייכים ונינוחים.
  2. ריחות מוכרים – נסו להכניס אל תוך הממ"ד בגדים או חפצים שהכלב מכיר היטב את ריחם. בצורה כזו הכלב לא יצטרך לשוטט בחוסר מעש בתוך הממ"ד, אלא פשוט יעבור במהירות למצב של שהייה נטולת לחצים.
  3. תקינות וחיזוק אביזרים – לא משנה כמה זמן תשהו בתוך המרחב המוגן, בסופו של דבר הכלב ינסה למצוא לעצמו תעסוקה או לפחות לרחרח מסביב אחר דברים חדשים. השתדלו לשמור על קירות ריקים מחפצים, הרחיקו דברים חדים מהישג ידו של הכלב, ואל תמקמו ציוד כבד או שביר על מדף או ספריה.

לסיכום, נסו להגיע עם הכלב לממ"ד גם במהלך השגרה, ובלו איתו כמה דקות כאשר הדלת פתוחה. במקביל, הכינו את המרחב המוגן לשהייה ארוכת טווח, ורכשו את הציוד הדרוש עבורכם ועבור ידידכם הנאמן.