תולעים אצל כלבים – דרכי המנעות וטיפול

תולעים אצל כלבים
תולעים אצל כלבים
טפילי מעיים ובעיקר תולעים הם חברים לא רצויים שמשבשים את בריאותו של הכלב שלכם. אצל לא מעט כלבים תופיע התופעה הלא נעימה הזו, בעיקר אם אינם מטופלים באופן קבוע על ידי הוטרינר ואם בעלי הבית לא שומרים על כמה כללי התנהגות פשוטים שיכולים למנוע את הופעת התולעים.

חשוב לדעת שלא רק הכלב סובל מהופעתן של התולעים הלא נעימות, אלא גם שאר הדיירים בבית. התולעים, בעיקר תולעי הסרט השטוחות והנפוצות, הן מדבקות – בעיקר לילדים ולאנשים עם מערכת חיסונית חלשה.

ישנם שני סוגים של תולעים נפוצות אצל כלבים: תולעים שטוחות ותולעים עגולות. המפגש עם שני הסוגים אינו נעים והוא נגרם מסיבות שונות.

איך נמנעים?

לפני הטיפול, חשוב לנסות ולהימנע מהופעת התולעים. זאת אפשר לעשות תוך כמה פעולות פשוטות שיקלו בטווח הארוך על חיינו ובעיקר על בריאותו של הכלב האהוב.

מקור ההדבקות בתולעים שטוחות הוא בדרך כלל הפרעוש וכאשר יש פרעושים בבית ועל גופו של הכלב, אתם יכולים להכין את עצמכם להופעתן של התולעים. הדרך הטובה ביותר להימנע מהופעת התולעים היא להיפטר מהפרעושים, באמצעות רחצה, ריסוס, שימוש בתכשירים שונים לפרוות הכלב ועוד. אם אינכם יודעים בדיוק כיצד להיפטר מהפרעושים, התייעצו עם הוטרינר.

תולעים עגולות מביאות איתן סיפור מסובך יותר. לא פעם גורים קטנים נדבקים בתולעים עגולות עוד ברחם אימם. לחילופין, הם עשויים להידבק כאשר הם זוללים משהו שיש בו ביצי תולעים או זחלים, הנמצאים בדרך כלל בתוך צואה, פגרים של חיות אחרות או אדמה.

כדי שהכלב, וגם אנחנו, לא נידבק, כדאי לשמור על ניקיון הגינה והסביבה בה נמצא הכלב, לרחוץ ידיים היטב לאחר משחק עם הגור או כאשר משחקים באדמה ולסלק כל צואה מאזור המחייה באופן מיידי.

איך מטפלים?

טיפול נגד תולעים לכלב מתבצע אצל הוטרינר. במקרה שבו יזוהה כי מדובר בתולעת שטוחה, הכלב יקבל כדורים ותרופות מיוחדות שיעזרו לו להתגבר על הבעיה. כשמדובר בטיפול בתולעת עגולה יש לטפל בכלב באמצעות סירופ או כדורים שייתן הוטרינר. בנוסף, חשוב לדעת שאת הטיפול לא משאירים לרגע האחרון – כדאי להביא את הכלב בכל חצי שנה אל הוטרינר ולקבל טיפול נגד תולעים.

תולעת הפארק – הצד הקשה יותר של המפגש בין תולעים וכלבים

אחת המחלות הפחות נעימות בחיי הכלב קשורה גם היא לתולעת הנקראת תולעת הפארק ומגיעה מחיפושיות זבל. התולעת הזו היא מסוכנת לחיי הכלב, אך ניתן למנוע את ההידבקות על ידי איסוף הצואה לאחר כל טיול וזריקתה לפח וטיפול בזריקות כשאותרה הידבקות. חיסון מוקדם יוכל להציל לעיתים את חיי הכלב.