וטרינר במקרה חירום

האם להזמין וטרינר או לא היא שאלה שנשאלת לא מעט ולא תמיד ברורה התשובה מאליה.

ישנם מקרים רבים שבהם ההתלבטות והזמן שמבוזבז יכול להיות קריטי עבור בעל החיים שלנו ולכן ההמלצה הראשונה היא ללכת על הצד הבטוח וראשית להתקשר לוטרינר חירום לצורכי ייעוץ. על מנת להקל על מלאכת ההתלבטות ריכזנו עבורכם מספר טיפים ואת המקרים הנפוצים בהם הגעה למרפאת הוטרינר או הזמנתו הביתה הם הכרח.

להכיר את הוטרינר ויפה שעה אחת קודם..

טרם יציאתכם מהבית לטיול שטח או הגעה למקום חדש כדאי להכיר את איש המקצוע שעתיד לטפל בבעל החיים שלכם.

לצורך הבהרת הנושא, אם החלטתם לנסוע לסופשבוע לנס ציונה, על מנת לבקר את המשפחה, אז כדאי שתכירו וטרינר בנס ציונה ואת המרפאות הסמוכות למקום הבילוי.

נכון הדבר וגם נפוץ מאוד בטיולי פארקים אליהם מתלווים בעיקר כלבים. הליכת שטח דורשת מאמצים גופניים רבים גם מההולכים על ארבע ולא אחת נזקקים חברינו הטובים ביותר לטיפול עקב הכשת נחש, עקיצות ועוד.

לכן, עשו שיעורי בית בטרם יצאתם לדרך והכירו את האוטוריטה שעשויה להטיב ולהציל את חיית המחמד שלכם.

מתי להזמין וטרינר חירום?

  • תאונת דרכים היא הדוגמה הראשונה למצב בו לא ניתן להמתין וכי לא כל מה שנראה לעין הוא בבת הכל. בעלי חיים המעורבים בתאונות דרכים עלולים לסבול מפגיעות רב מערכתיות ונזקים פנימיים שאינם יחשפו לעיני הצופה מהצד. דימום פנימי עלול להוביל לנזק קטלני אם לא יטופל בהקדם. לכן, במקרה של תאונת דרכים רצוי מאוד לפנות למרפאה הוטרינרית הקרובה או להתקשר ולהזמין וטרינר חירום למקום.
  • אפטיות וחוסר תגובה מצדו של בעל החיים יכולים לרמוז על בעיה גדולה שמסתתרת תחת פני השטח. למצב זה יכול להתלוות חום גבוה או סימפטומים בולטים אחרים אך לא בהכרח. בכל אופן ובכל מקרה בו תגובת בעל החיים שלכם אינה כאתמול שלשום רצוי להתייעץ עם הוטרינר ולבדוק לעומק את המצב.
  • כאמור, בחיק הטבע ניתן למצוא משפחות רבות שמטיילות עם כלבם. הטבע רחב ידיים הוא וטומן בחובו גם סכנות עבורנו בני האדם ועבור השובבים על ארבע. בחודשים מרץ עד יוני מתעוררים הנחשים מתרדמתם ואיתם נרשמת עלייה ניכרת במקרים של הכשות בעלי חיים. אם אתם חודשים כי בעל החיים שברשותכם הוכש אז השתדלו ככל הניתן לשמור על גופו סטטי ולמנוע ממנו תזוזות. יתר על כן, זיהוי הנחש ואף תפיסתו יכולים לסייע במתן טיפול. מהרו לגשת למרפאה הוטרינרית בכל מקרה של הכשה.
  • נסיים עם סיבוכים בעת ההמלטה. המלטה היא אחת מהמצבים המסוכנים ביותר עבור נקבות ולא אחת מהוות סכנה ממשית לחייהן. כאשר אתם מבחינים כי כלבתכם באפיסת כוחות, ישנו גור תקוע או כל מצב אחר שמעורר את חשדכם אז מהרו להזעיק וטרינר חירום למקום האירוע. כמובן כי הסכנה היא גם לאם וגם לגורים.
וטרינר
וטרינר

לסיכום, ישנם תמרורי אזהרה שעשויים לרמוז כי בעל החיים שלכם זקוק לעזרה וככל שזאת תגיע מהר יותר כך יקטן הסבל שלו והסיכון לנזקים נוספים. זכרו כי דימומים, נפיחויות, התגרדויות בלתי פוסקות, קולות כאב, אפאטיות, פרכוסים וקשיי נשימה הם תמרורי אזהרה בולטים שיחייבו את התערבותו של הוטרינר.

אז למען בריאות היקר לכם, התקשרו לוטרינר, מסרו פרטים ראשוניים עם תמונת מצב רחבה ככל האפשר ותתנו לאיש המקצוע להמשיך משם.