סוגי תספורות לכלבים

תספורת לכלבים

תספורת היא הרבה יותר מאשר שיטת עיצוב שיער עבור כלבים. בעזרת התספורת אפשר להגן על הכלב מפני פרעושים וקרציות, להקל עליו בימי הקיץ ולאוורר את עורו. כך עושים זאת נכון.

תספורת לחיות מתבצעת על ידי אנשי מקצוע מסיבות שונות. בעוד אצל בני אדם משמשת התספורת בעיקר כאלמנט לעיצוב ושינוי המראה, בקרב בעלי חיים מדובר על כלי מעולה למניעת מחלות. התספורת גם יכולה להתאים לסוגים שונים של כלבים וחיות מחמד ביתיות ולכן היא נפוצה ברחבי העולם.

עם זאת, אפשר להצביע על הבדלים בין כמה סוגי תספורות לכלבים. יש תספורות שמיועדות רק למראה אסתטי ואותן אפשר לזהות לפי העיצוב. בתספורות האלה לא מביאים בחשבון את רגישות העור או גזע הכלב, אלא רק את התוצאה. מנגד, תספורות לכלבים עם בעיות עור מסוימות מתאפיינות בדגש על גילוח. הגילוח והתספורת מבוצעים באזורים שונים של גוף הכלב ובהמלצת וטרינר מטפל.

היכן ניתן לספר כלבים?

התספורת נותנת לכלב אפשרות לאוורר את העור ובמקביל היא מרחיקה ממנו את הסיכוי להופעת קרציות ופרעושים. למרות שקרציות נצמדות אל העור, התספורת עצמה מקלה על מי שמגדל כלבים לזהות אותן בזמן ולהסיר אותן. במקביל, התספורת מקשה על פרעושים להתביית על גוף הכלב ולכן היא מונעת ממנו גירודים ותסכול.
במילים אחרות, התספורת היא דרך טובה לטיפול בקרציות ופרעושים כל עוד מבצעים אותה בצורה נכונה. בשביל זה צריך לדעת היכן ניתן לספר כלבים ולקבל המלצות על המקומות השונים:

א. מכון עיצוב וטיפוח שיער לכלבים – בכל רחבי הארץ יש מכוני טיפוח ועיצוב שיער שמתמחים בכלבים וחיות מחמד. ספר כלבים צריך לדעת כיצד להתחבר אליהם ולשמור על אנרגיות חיוביות על מנת לגרום לכלב לתת בו אמון. במכוני עיצוב וטיפוח שיער לכלבים מציעים את כל סוגי התספורות ומאפשרים גם לשלב בין תספורת פונקציונאלית ובריאותית.

ב. חנות חיות – יש חנויות שבהן מוכרים ציוד לבעלי חיים ובמקביל מציעים גם שירותי עיצוב וטיפוח שיער לכלבים. בחנות חיות מנסים לרכז כמה שיותר שירותים תחת קורת גג אחת במטרה להקל על אנשים שמגדלים חיות מחמד, ומוכרים גם מוצרי טיפוח כמו שמפו, מרכך לשיער וחומרי הזנה לעור במקלחת.

ג. וטרינר – במקרה של צורך רפואי בתספורת או כאשר צריך לגלח את הכלב באזור מסוים בגוף לפני פרוצדורה ניתוחית, אין ברירה אלא לפנות לוטרינר. וטרינר מטבע הדברים לא מתמחה בהיבט האסתטי של תספורת לחיות אך הוא בהחלט יכול לסייע בהכנה לפני ניתוח. וטרינר יבחר תספורת לכלבים לאחר אבחון של סוג הבעיה והוא ימליץ לבעליהם מה לעשות בהמשך.

לסיכום, תספורת חייבת להיות חלק בלתי נפרד מטיפוח חיות מחמד. התספורת חשובה במדינה עם אקלים חם כמו ישראל ויש לה משמעות גדולה במניעת פרעושים וקרציות.