איך לבחור מזון כלבים מתאים

האם יש דבר כזה "המזון הטוב ביותר לכלב" שלך? האם מזון הכלבים היקר ביותר הוא גם הטוב ביותר? הנה כמה נקודות שיעזרו לכם לבחור במזון כלבים מתאים לחיית המחמד שלכם.

סוג מזון הכלבים וכמות המזון שאתם מאכילים את הכלב שלכם, אמור להיות תלוי בשלושה גורמים:

  • גיל הכלב
  • משקל הכלב הרצוי
  • מידת הפעילות של הכלב

האם גזע חיית המחמד שלכם משנה? לא. זה יכול להיות צ'יוואווה או פקינז, שיצרכו אותה כמות מזון בהתאם למידת הפעילות שלהם, דלמטי או זאב גרמני שיצרכו כמות וסוג מזון זהים כי המשקל הרצוי שלהם, מידת הפעילות והגיל שלהם יהיו זהים. כדאי מאוד להתייעץ עם הווטרינר לגבי סוג המזון וכמות המזון של הכלב, גם בגלל שהווטרינר יהיה אובייקטיבי יותר מהמוכר בחנות לציוד חיות מחמד, וגם בגלל שהוא מכיר את מצבו הבריאותי של הכלב שלכם. לאחר מכן תוכלו למצוא חנות חיות מחמד קרובה אליכם בכדי לקנות לחיית המחמד שלכם את סוג המזון שהמליץ לכם הוטרינר.

התייעצות בנושא התזונה עם הווטרינר כבר בגיל צעיר, תוכל למנוע מחיית המחמד בעיות בגיל מאוחר. למשל: אם על פניו, סוג וכמות מזון הכלבים שדרוש לשני כלבים פעלתנים בני אותו גיל יכול להיות דומה, הרי שעדיין, אם כלב אחד גדול מהשני, הוא עלול לפתח ארטריטיס – כמו שכלבים גדולים מפתחים לפעמים, יותר מאשר כלבים קטנים.

במצב כזה, הווטרינר ימליץ על סוג אוכל וכמות קלוריות שונה מזו שהוא ימליץ לחיית מחמד קטנה יותר כבר מגיל צעיר.
אגב קלוריות: חפשו את כמות הקלוריות שיש במזון הכלבים שלכם. התייעצו עם הווטרינר בקשר לכמות הקלוריות שהכלב זקוק לה מדי יום, והאכילו אותו (או אותה) בכמות הדרושה להם. כלבות מעוקרות נוטות להשמין יותר מכלבות שלא עברו עיקור, וגם את זה צריך הווטרינר לקחת בחשבון והוא ימליץ לכן על מזון כלבים מתאים, בכמות הראויה.

מה קורה אם מזון הכלבים לא מתאים לחיית המחמד שלכם?

אתם תגלו את העניין די מהר…

מזון כלבים יכול להיות מצוין – ויקר – ועדיין לא להתאים לכלב שלכם. למשל, יכולים להיות בו מרכיבים שונים שגורמים לכלב אלרגיה: סויה, תירס, דגנים שונים, שבכולם משתמשים במזון כלבים, ידועים כאלרגנים. אותו דבר נכון גם לגבי חומרי שימור שונים, שמהם יש לא מעט במזון יבש לחיות מחמד.
במצב של אי התאמה של מזון הכלבים לחיית המחמד שלכם, יציאות הכלב יהיו פחות אחידות, רטובות יותר (או שהוא ישלשל), הוא עלול לסבול מבטן נפוחה וגזים, והפרווה שלו תראה רע. במצב כזה, מצב רוחו של הכלב יהיה רע ואם אתם בעלים רגישים, תוכלו להבחין בכך מהר מאוד.

מאמר זה על מזון כלבים מוגש לצורך מתן אינפורמציה כללית והוא לא מהווה תחליף להתייעצות עם איש מקצוע.